A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

Názory

Zobrazeno posledních 50 názorů.

Neděle 25.10.2020
Aneta1938
k LED osvětlení akvária

Ahoj. Syn si přeje do akvária nějaké LED světlo https://netobchodak.cz/... narazila jsem na toto. Myslíte si, že se to za tu cenu oplatí? V čem je to vůbec dobré? Předem děkuji.


Pondělí 15.6.2020
Pavel
k TEST: Který vzduchovací motorek je opravdu nejtišší?

Antha: ano, máte pravdu. Do nedávna tomu ale tak ještě bylo, stejně jako u Eheim, ty jsou také již Made in China ...


Sobota 6.6.2020
Antha
k TEST: Který vzduchovací motorek je opravdu nejtišší?

Motorky Sera se nevyrábí v Německu, na krabičce je jako země původu uvedená Čína.


Čtvrtek 20.2.2020
reishi
k SkloREX – brněnská akvaristická perla

Os firmy Sklorex jsem si nechala udělat akvárium na míru jsem z Děčína-severní čechy a doprava TopTrans i když je cena maličko vyšší mě nezabránila abych si akvarium od této firmy nechala udělat a dovést domů.Děkuji budoucí stálá zákaznice už jinde objednávat nebudu,jste super díky moc za vaší ochotu a služby


Pondělí 17.2.2020
Moucha
k TEST: Který vzduchovací motorek je opravdu nejtišší?

Osobní zkušenost s hlučností. Děsně záleží na zvukovém pozadí. Bydlím na vesnici, kde v noci je opravdu ticho a od léta jsem nucen spát s přistrojem (CPAP), který vyváří hluk 25-30 dB (výrobce udává 23dB, ale ještě je tu maska). Manželka mě s tím vyhnala z ložnice a já si na to dva měsíce zvykal (ale pořád je to tišší než chrápání)! Takže někdy i těch 30dB je někdy dost hlučný. I když bublání akva může být hlučnější.

Legislativa:
Hygienické limity pro hluk a vibrace jsou v České republice (včetně Prahy) stanoveny v Nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací ve znění pozdějších předpisů.

Z legislativy vyplývá, že limit pro obytné místnosti v noci (22-6hod) je 30db (hluk bez tónových složek), resp. 25db (hluk s tónovými složkami).


Pátek 3.8.2018
Vyghum
k Salzburg: Haus der Natur II.

Od publikace tohoto článku v roce 2008 jsem věděl, že až budu někde poblíž Salzburgu, tak se do tohohle institutu zajdu podívat. Sice to trvalo dobrých 10 let, ale včera jsem konečně prohlídku absolvoval. Jistě, nebyl jsem poblíž náhodou a dovolenou v této oblasti jsem tak trochu naplánoval s cílem se sem dostat. Jsem rád, že to vyšlo a mohu potvrdit, že tahle záležitost stojí za vidění. Kombinace našeho národního muzea, planetária, speciální akvaristické a terarijní výstavy, dinoparku, vědeckého zábavního parku a já už nevím čeho dohromady je geniální. Bohužel nebylo moc času a tak jsme to museli kompletně zvládnout během 3 hodin, ale i tak to byl skvělý zážitek a na naše dvě malé dcery to byl čas tak akorát, "už je bolely nožičky" ;o).
Takže Romane, díky za tuhle reportáž, díky ní jsem se o tomhle muzeu dozvěděl, jinak bych se tam nikdy nepodíval. Možnosti Salzburku jsou pro objevování obrovské a mohu už teď říct, že jsem tam určitě nebyl naposledy...


Čtvrtek 19.7.2018
chobot
k Pterophyllum scalare neexistuje

Toho Járu Cimermana,jsem zaregistroval v přesmyčce pozdě.


Čtvrtek 19.7.2018
chobot
k Pterophyllum scalare neexistuje

Cypoviny ,Big Beat a Apríl-to bylo vždycky naše.


Pondělí 9.4.2018
chobot
k Povídání o rostlinách – Echinodory II.

Perfektní práce,je o vlastních zkušenostech, a ty nejsou opsány z článků na internetu,jak tomu je u některých rádoby kritiků.Přeji autorovi,aby se nenechal znechutit tzv.akvaristy.Od doby K.Rataje jsem nečetl podobný ucelený článek o Echinodorech.Přeji hodně zdaru.


Pátek 30.3.2018
samousek
k LED osvětlení akvária

Easy 1047 jak vydím samá chvála.Já mám i negativní zkušenost.Sice světlo dobré- kytky jdou skvěle , ale s rampou během 4 let co ho
mám 2 x reklamace.Po prvé vlhkost uvnitř a přestalo svítit cca po 18 měsících a po druhé opět po 20 měsících- použít stmívač.
Záruka podle prodávajícího již neplatí ,tak se uvidí jak dlouho vydrží. Ve vision 260.
Pak asi zkusím rampu led od juwel.


Úterý 7.11.2017
Jitkanovotna
k Kruté omyly začátečníka

Přátelé, musím se přiznat, že jsem již dlouho nečetla něco tak pěkně a čtivě napsané !! Prakticky jsme to zhltla jedním dechem. Před cca 40 lety jsme s manželem chovali rybičky několik let. Manžel letos v lednu zemřel, jsem tu sama a tak mi napadlo, že si pořídím nějaké zvířátko, ale jaké ?? Pejsek by byl nejlepší a ten jistě také bude, ale až na jaře, ale co nyní. Na kočky moc nejsem, hady nesnáším, kanár dělá bordel a králík ještě větší, kromě toho mám astma, tak tahle chlupatá zvířátka, nic pro mě. Jako naschvál mě navštívila kámoška a chlubila se mi dalším akváriem, které si domů pořídili, bylo fakt krásné, tak mi napadlo, to by bylo něco pro mě . je to tiché, krásné, nesmrdí to ... no prostě jsme se rozhodla, zajela k dceři, vytáhli jsme z garáže tam někde hluboce uložené pouze 30litrové lepené akvárko, kdysi sloužíc pro život jakési žabky. Řádně jsme ho umyla, do velkého belíku natočila vodu k odstátí a zítra jedeme s kámoškou nakupovat vše potřebné k zahájení( pokusu) chovu rybiček., tedy jen 3 - 4 kousků krevetek. Nic víc nic míň. Tady hledám informace a díky za ten článek, opravdu byl velmi výživný a poučný. Někde v knihovně mám sice knihu o akvaristice, ale ta je tak stará obsahem, že v ní budou platit asi jen ty fotky rybiček.Časem vám povím, jak se mi daří a zda se mi podařilo moje rybičky=krevetky utopit, nebo stále přežívají.


Úterý 14.3.2017
jtach
k Zdroj plynného oxidu uhličitého, pri využití starého tlakového hrnca a bombičiek na výrobu sódy.

Podle me je to blbost. Staci PET lahev, do ni sladka voda s trochou kvasnic, skrz vicko trubicku a je to. Kdyz prestane bublat staci v PETce vymenit 95% sladkeho roztoku a jede se dal.


Úterý 14.3.2017
jtach
k LED osvětlení akvária

Tak me napadlo, jestli by slo ty LED pasky nalepit na sklenenou trubici a pak pres to posilat vodu z filtru. Bude to ohrivat vodu a chladit diody. Trubice jsem nasel o ovalne.


Středa 18.5.2016
Hugo
k LED osvětlení akvária

Autor se v článku nezmiňuje o životnosti LED diod v osvětlení. Při běžně udávané životnosti 20.000 - 30.000 hodin by se při 12 hodinovém svícení LEDky odporoučely po 6 letech. Oprava, při které by se všechny vyměnili by byla ještě poměrně příznivé řešešní, ale to by se ty diody musely prodávat jako náhradní díl a výměnu by si musel udělat člověk sám. A ještě je tu napájecí zdroj, který rozhodně také nemá neomezenou životnost. Není vyjímkou kdy se po 5 letech nafouknou filtrační kondenzátory a zdroj to zabalí. Opravu lze provést výměnou (preventivně) všech kondenzátorů a zdroj většinou jede dál.


Pondělí 11.1.2016
Pietro.Rush
k LED osvětlení akvária

No jo, ale co když jsem si koupil akvárium JUWEl, a to osvětlení tam prostě už bylo. I když jsem se prodejce ptal, tak to výměnou nijak řešit nešlo, takže ted počkám 2 roky než se zářivky osvítí a pak to asi budu řešit. Ale děsí mě ta spotřeba. btw. Jak dlouho mám vlastně svítit? stačí 12 hodin?


Neděle 20.12.2015
Petr667
k Barvení ryb karotenoidy

Pane Novák,
děkuji za opět perfektní článek, ostatně jako všechny ostatní od vás! Doslova hltám všechny vaše články jak o akvaristické problematice zde, tak na sportovních webech o sportovní výživě(po akvaristice můj druhý koníček sil. cyklistika). Chci jen, aby jste věděl, že těch kteří čekají a ocení Vaše příspěvky je silná většina. Musím se přiznat, že jsou to Vaše příspěvky, při kterých se cítím vždy tak trochu provinile neb k nim přicházím "tak zadarmo" v dnešní době, kdy člověk někdy pořídí věc nebo získá informaci, která je k ničemu a ještě za to zaplatí nemalý peníz.
Kdyby jste někdy vydal knihu(o které se zmiňujete v některém z Vašich příspěvků), tak já budu určitě jedním z prvních kupců, abych splatil výše zmíněný "duševní dluh" vůči Vám. :-) Ještě jednou díky a vydržte, čekáme na další články.... :-)
PetrPopik


Středa 25.11.2015
pablo171
k LED osvětlení akvária

Dobrý den,
prosím o radu,které led osvětlení použít k akvarium Juwel 260.Děkuji P.Jošt


Pátek 30.10.2015
Mrakoplash
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Rád bych poděkoval za fajn soutěž a také panu Ratajovi, za zajímavou knihu.
Cena dorazila bez nejmenších problémů.

Děkuji


Neděle 11.10.2015
Pavel
k Velká akvarijní záhada - soutěž

SYNSPILA - možná by bylo nejlepší si článek pozorněji přečíst, ke konci máte jak vyřešení i výherce a to delší dobu před vaším komentářem ...


Sobota 10.10.2015
SYNSPILA
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Je říjen a výsledek soutěže není uveřejněn.Tak by bylo aspon dobrý napsat,z jakého důvodu.


Středa 7.10.2015
JuraS.
k Kultivace mikrořas

Zajímavý článek. Mám v plánu chovat doma sladkovodní artemie jako krmení pro terčovce. nechci pro ně mražené nebo sušené artemie. Chci pro ně trochu pohybu. Proto potřebuji přikrmovat řasou. nemám problém přihnojovat. Mám biohydroponii s výluhy různých "hoven". Doufám, že bude stačit jedna pilulka řasy co má manželka ve zdravé výživě abych rozjel řasovou výrobnu. Svítit budu led žárovkou pro growing.


Středa 23.9.2015
BigCAt
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Tak kdo vyhrál a kde teda stojí pravda?


Neděle 20.9.2015
Martin33
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Je již po uzávěrce. Kde najdu řešení?
Díky


Neděle 30.8.2015
petulinda02
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Nitrifikační bakterie neměli mnoho živin,tak se zredukovali a po přenesení mláďat nestíhali redukovat .


Sobota 29.8.2015
TomasOxx
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Také si tipnu 14 denní pauzu, kdy se přerušil koloběh rovnováhy v akváriu.
Kolonie užitečných bakterií se zmenšily, v ulehlém substrátu se hromadily škodlivé látky a při plném osazení ve dně ryjícími rybami akvárium/filtrace nezvládla náhlou změnu/zátěž.


Sobota 29.8.2015
Horiz
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Take se priklanim k nazoru, ze hlavni problem byl v 14 denni pauze, kdy v akvariu nic nebylo, potom v dusledku redukce poctu uzitecnych bakterii se zhouply dusikate latky a bylo vymalovano...


Čtvrtek 27.8.2015
pa.bocek
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Podle mě způsobeno 14denní pauzou.


Čtvrtek 27.8.2015
MythiQ
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Já vidím také hlavní problém v tom, že 14 dní nebylo akvárium pod biologickou zátěží a došlo ke snížení počtu nitrifikačních bakterií ve filtru, které po přelovení mláďat rejnoků, kteří se ládovali o 106 nezvládlo odbourávat všechny škodlivé látky. Což vedlo ke zvýšení koncentrace nitritů a následnému úhynu mláďat.


Pondělí 24.8.2015
Profa
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Způsobeno 14ti denní pauzou, při které nebyly v akva ryby(nekrmilo se), tím pádem bakterie které dusík zpracovávají neměly dostatek živin, a tak došlo k jejich rapidnímu ubytku a když se v této situaci do akva náhle přidala mláďata, která hltavě žrala,tím pádem produkovala mnoho dusíkatých látek, ekosystem (bakterie) akva nestíhal zpracovat tak velké množství N, na které nebyl připraven. Obnovit množství bakterií nelze během nekolika dnů.


Neděle 23.8.2015
BIOD
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Slehnutý písek a kolonie anaerobních bakterií. Po prohrabávání mladými rejnoky a vystavení kyslíku odumírají a rozkládají se. Zvedá se hladina dusitanů, kterou nezvládnou zpracovat nitrifikační bakterie filtrů, oslabené nedostatečným koloběhem dusíku v prázdném akváriu, jejichž odumřelé kolonie se rozkládají také. Navíc krmit jen nitěnkami, které jsou tučné a jejich střeva obsahují mnoho odpadu i po propírání mi přijde jako poslední hřebík do rakve.
Ale co já vím. Jsem zvědavý čím je to způsobeno ve skutečnosti.


Pondělí 17.8.2015
Pietros
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Myslím, že 14 denní chod aqua bez osádky ryb mohl být opravdu jedním z faktorů, který ovlivnil význam účinku filtrace, ale nikoliv nemohl být tak zásadní. Dle mého názoru musel v aqua být jiný problém, který ovlivnil takové zvýšení nitridů.
-První potomstvo bylo přeloveno do stejného aqua a problém nebyl.(bylo v aqua před prvím potomstvem záběhové osazenstvo nebo byly první odchovy vpuštěny tak jako druhé do prázdné dvoustovky?)
-takže, zůstal někde zbytek krmení? (v písku, filtraci)
-nemohl být jeden z rejnoků již mrtev?
-měněná voda měla jistě správné parametry (?)

Závěrem bych jen dodal (bez urážky), z citace prvního odstavce:
,,Vladimír byl zkušený akvarista´´

nemohu si odpusťit tvrdit, že Vladimír silně pochybil přes své zkušenosti a to že u takového zvýšení nitridů namísto 25% mělo docházet k výměnám 50-90%.
Toto by výrazně ovlivnilo snížení nitridu a ovlivnilo život rejnoků.

PS: Jedná se pouze o můj názor a spekulaci.
Vladimírovi přeji v budoucnu ať se daří.


Neděle 9.8.2015
rdubsik
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Vladimír měl nainstalovat 2 - 3 kusy RIOFILTRU naplněné aktivním uhlím od "Rataje". Díky tomu by došlo ke snížení obsahu nitritů během několika málo hodin.


Neděle 9.8.2015
nula
k Tři úvahy o čínském rájovci


Tak se mi po třech letech přece jen podařilo v zimě za tisícovku dva páry Macropodus ocellatus koupit a v pozdním jaru je vysadil do rybníčku v zahradě, kde dobře prosperují a vytřely se, takže mám od nich i mladé.

Jsou to suprové ryby a k chovu je vřele doporučuji. Teď, už není tolik obtížné tento druh sehnat.


Čtvrtek 30.7.2015
Mr.Flibble
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Jak již tady mnozí zmínili, problém tkví pravděpodobně především v těch 14 dnech, kdy chyběla biologicka zátěž v podobě výkalu ryb, zbytků krmení, nebo alespoň odumřelých částí rostlin. Kolonie nitrifikačních bakterií ve filtrech a nádrži přišly během těch 14 dní o "potravu" a tak se jejich množství přirozeně zredukovalo.
Jakmile přišla do akva nová osádka a začlo se s krmením, tak došlo k prudkému nárůstu hladiny amoniaku a NO2 z výkalů a potravy, ale zredukované počty nitrifikačních bakterií nestihly na takto skokove zvýšení zareagovat dostatečně rychle-namnožení vyžaduje určitý čas.A protože se na nitrifikačním procesu podílí nemalou měrou i nitrifikační bakterie i v samotné nádrži, tak ani přidáni zaběhnutého filtru už v takové situaci nemohlo dostatečne rychle pomoct.
Majitel podcenil chod "na prázdno" akvária a náhlé přidání takto velkých živočichů, navíc značně citlivých na čistotu vody.
Navíc samotné výměny vody mohli paradoxně za určitých podmínek situaci ještě zhoršit.


Středa 29.7.2015
Katsar
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Myslím, že kromě snížení počtu baktérií ve filtru během dvou týdnů prostoje se v akváriu ubytovali i ty nítěnky, které se totiž živí organikou a bakteriemi. Proto přídání bakterií a jilu z filtru od zaběhlého akvária nepomohlo.


Úterý 28.7.2015
san
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Během 14 denní doby, kdy bylo akvárium rejnoky neobydleno, chyběl bakteriím ve filtru zdroj živin (především amoniak). Bez něho bakterie nepřežily a po nasazení rejnoků došlo k projevu právě nedostatku bakterií ve filtru, které by byly schopné aktivně odbourávat dusitan z vody.


Úterý 28.7.2015
lev_ica
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Taktiež si myslím, že problémom bola nádrž 14 dní bez rýb a tým aj bez výživy pre nitrif. baktérie a potom pridaním troch mláďat naraz došlo k prudkému nárastu, ktorý už oslabené baktérie nezvládli.


Pondělí 27.7.2015
ParadoKs
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Ještě by se dala brát v potaz asi přesnější možnost a to. Třeba běžela jen filtrace a už ne vzduchovani /pokles O2, dále ve filtru bakterie premenovaly organické nečistoty (NO2) na NO3. A jelikož byl v akva jen písek, NO3 nemel kdo zužitkovat, tudíž se nahromadilo a i z toho důvodu přišla zkáza nitrifikacniho procesu. Taky je otázka, jaké bylo PH vody? Takže dusičnany NO3 se opět začaly redukovat na jedovaté dusitany NO2.Tím asi PH kleslo do kyselé hodnoty.... Mel asi vyměnit veškerou vodu,protože částečnými vymenami nejspíš pH stoupla nad 7 a pak zase hrozí otrava čpavkem.
Na závěr, Vladimír mel pravidelně měnit vodu i když bylo akva bez osádky, aby předešel nahromadění dusičnanů.


Neděle 26.7.2015
DuroTrulo
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Podľa mňa sa dusitany sa do nadrže dostaly s čistou vodou. V pitnej vode norma povoľuje dusitany do 0,5 mg/l


Neděle 26.7.2015
SYNSPILA
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Můj tip je ten,že nítěnky se dostaly do filtrační náplně,kde došlo k jejich rozkladu a tudíš opakovaně byly naměřené dusitany.A nebo byly nitěnky zalezlé v písku,kde uhynuly.Celkově se dá říct ,že k úhynu došlo při selhání biologické rovnováhy v akváriu.


Čtvrtek 23.7.2015
ParadoKs
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Taky se přikláním k tomu, že nitrifikacni bakterie přišly o zdroj potravy a proto uhynuly.


Čtvrtek 23.7.2015
Peter72
k Velká akvarijní záhada - soutěž

14 dni bakterie vo filtroch v prazdnej nadrzi hladovali a tak zredukovali svoj počet na minimum. Kedze nedostavali ziviny v podobe odpadových látok od ryb (nádrž bola bez rastlín ktoré tiež produkuju odpadove látky). Takže ked sa v nadrzi objavili nové ryby bakterie na zvýšenú hladinu odpadovych látok nestihli pružne zareagovať a zvysila sa hladina nezelanych nitratov. Výsledok na seba nenechal dlho cakat. 😊


Středa 22.7.2015
strn.jan
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Nespotřebované krmivo(nitěnky),způsobily problém.


Středa 22.7.2015
bukylak
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Pokud to budu brát jako detektivku, pak v textu je úmyslně zmíněno 14 dní bez osádky akvária.
Pokud to budu brát jako akvarista, pak bakterie za tuto dobu bez přísunu živin redukovaly své počty na minimum. Po přidání osádky už nezvládly své počty zvýšit a vypořádat se s přísunem škodlivin k odbourání.
Několikrát jsem při pročítání debat zachytil názor "krmit prázdné akvárium" což si myslím, že není to pravé. Spíše by to chtělo nějaké udržující ryby, aby akvárium neztratilo status "provozuschopné, potažmo zaběhlé".


Středa 22.7.2015
Jodynek
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Problémem je, podle mě, 14 dní prázdné akvárium, které sice jelo na zajetý filtr, ale nebyla tam žádná osádka. Tudíž bakterie nepřežily a po vysazení rejnoků se nestihly namnožit a nitrity je zabily.


Středa 22.7.2015
Jardi
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Příčina úmrtí je nahromadění organických látek a nedostatek bakterií, které rozloží výměšky ryb a odumřelou organickou hmotu z potravy ryb. Vznikla tak velká koncentrace nitritů, která může za úhyn ryb.


Středa 22.7.2015
DrahaaS
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Nitrifikační bakterie pro správnou funkci potřebují kyslík a živiny.V tomto případě výkaly z ryb a nespotřebovanou potravu.Je-li toto porušeno na 14dní bakterie vymřou a při opětovném zatížení nádrže skokově naroste NO2/NO3.Vytvoření biologické rovnováhy trvá 4týdny.Výměna vody v tomto případě příliš nepomůže,sice mírně klesne zatížení nádrže,ale klesne i počet bakterií.Je vhodnější aspoň na čas zapojit skimmer (proteinový odlučovač),jednorázově použít nové aktivní uhlí.Zvýšit množství bakterií lze živou násadou,výměnou vody ze zaběhnuté nádrže,případně dodáním uhlíku pro bakterie


Středa 22.7.2015
VitBlanar
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Bakterie spotřebovaly velkou část živin (které asi 14 dní nepřibývaly) a snížily se jejich počty kvůli nedostatku organických látek. Potom, co dal do nádrže znovu ryby vzrostlo rychle množství organických látek a bakterie nebyly schopny je zcela zpracovat. Proto se navýšilo množství nitritů.


Středa 22.7.2015
Ereirias
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Mám obdobný názor, výkonné filtry, které jely naprázno, bez přísunu jakýchkoliv živin když se odebrali rejnoci měly narušenou biologickou rovnováhu, po vpuštění a krmení nebyly bakterie schopny se s náporem přirozeně vypořádat jelikož se množí pomaleji, než narůstá hladina nebezpečných odpadů.
Výměna vody v tomto případě nebyla nejvhodnějším řešením, jelikož docházelo stále k narušování biologického prostředí.


Středa 22.7.2015
jirisobek
k Velká akvarijní záhada - soutěž

Živá potrava se dostala do filtrace potom se zvedla hodnota NO3/NO2 nedostatečná kontrola filtrace.


 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.