Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Souhlasím.

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

A A A A

Těleso ponořené do kapaliny...

Autor článku: Libor Šprysl · 25.6.2007 · Sledovanost: 12182x · Vytisknuto: 1380x
Hodnocení: 5.1/6 (20x) · Odměněn: není

Archimédes a akvaristika? Před pár lety jsem nezáměrně vyslechl debatu urputně se tvářícího manželského páru v akvaristice. Nezáměrně proto, že jejich názorová výměna dosahovala decibelů provozu letiště Praha-Ruzyně. Evidentně zařizovali své první akvárium. Žena byla velmi aktivní, chlap asi jen platil. Ovšem běda, když chtěl projevit svůj názor a přikoupit ještě nějaké rybičky. Dostalo se mu poučky od manželky, že by jim mohlo přetéct akvárium. Protože přece těleso ponořené... A ty rybičky jsou také těleso!

Komentovat jsem to nechtěl, jen jsme na sebe soucitně koukli s prodavačkou. Ona měla strach projevit svůj názor a já už toto neřeším. Na tuto kuriozitu bych zapomněl, kdyby se v diskusi neobjevila zmínka o prodavačkách bot přeškolených do akvaristiky. Ona prodavačka nebyla rozhodně žádný začátečník, ale přiznala mi, že už rezignovalana na dohadování se svými zákazníky. Pokud si přes upozornění odnášejí v jednom pytlíku tetrazony se skaláry, je to už jen jejich věc. Zákazník má přece vždycky pravdu.

Vyděsil mne však přístup k zákazníkovi v oddělení akvaristiky libovolného hypermarketu a že jsem jich prošel. Do pytlíku nasypou páté přes deváté. Ryby , které spolu nikdy být nemohou, hlavně, že je prodáno. O jejich kvalitách není třeba hovořit. Dr.Dvořák, předseda brněnských akvaristů, se jednou v Rychnově nechal slyšet, že potřebuje-li pro výuku studentů nějaké nemocné ryby, nakoupí v marketu a mnohdy má sám problém s určením toho, co jim je.

Je to známé asi většině lidí z branže, shrnout se to dá do konstatování, že svatý je kšeft. Asi nelze hanět generálně, protože prodavačem v marketu se občas stane i člověk akvaristiky znalý. Ale zkroušený návrat zákazníků do malých krámů signalizuje, že ryby v nich jsou, ve většině případů, v mnohem lepším stavu. A vůbec není rozhodující, jestli je obsluhuje přeškolená podavačka bot. Důležité je, jestli mají pocit, že se něco dozvěděli.

Za posledních pár let jsem poznal hodně prodavačů i prodavaček, kteří se do akvaristik dostali "z leknutí" a jen málo z nich ze zájmu. Musím říci, že většina z nich se díky snaze, sebevzdělávání a zvídavým otázkám dopracovala do stadia, že zvládají provoz téměř bez problémů. A zákazníci to oceňují svou přízní. A to nehovořím o krámech, které vedou profesionálové. Tam se jezdí přes půl republiky. Z toho plyne, že i přeškolené prodavačky mohou akvaristice prospět.

Nalezl(a) jste v článku překlep, chybu nebo jej chcete doplnit? Klikněte zde a pošlete redakci opravu. Děkujeme!

Ohodnoťte článek:
Pouze pro registrované uživatele.  

Názory

Přehled všech aktuálních názorů ke všem článkům »
Vložení názoru
Vkládat názory mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Pátek 25.6.2010
tomas.enderson

S odstupem času se vracím k tomuto krásnému článku a stále zjišťuji jak se v obsluze akvaristických prodejen stále nic nemění. Většina prodejců je stále na úrovni "podavačů" bot, a skutku vyloví to co si zákazník poručí. Kvalitních akvaristik ubývá nebývalým tempem a to nejen díky krizi, ale i díky tomu, že většinou staří majitelé již nemají sil na provoz prodejny, eventuálně pěstírny a ve většině případů nemají připravené nástupce.

Je to škoda. Jelikož to nejen oslabuje nás již existující akvaristy, ale hlavně to při prvních pokusech odradí nováčky, kteří na prvotní problémy při zřizování akvária nejsou připraveni. Díky nesmyslným radám, které dostanou v prodejně kde prodává člověk kterému jde jen o zisk tento krásný koníček vzdají.


Martin Honzejk


Čtvrtek 1.5.2008
Tompolicky

Bohužel, neblahou zkušenost i z kamnnné, rodinné akvaristiky, která funguje již přes 20let a člověk by předpokládal, že poradí dobře.
Mě poradily s prospěchem jen a jen pro sebe.
Jóóón zisk a peníze dnes hýbou světem, akvaristiky nevyjímaje :-D
Přejme si hodně dobrých a zkušených prodavačů.


Neděle 19.8.2007
pilif1

dobry


Úterý 24.7.2007
Domca

Krásný článek!


Pátek 29.6.2007
sharon

Mně se líbí, jak kolem každého tématu tady planou vášně a obracejí se slovíčka.

Proč jednoduše netolerovat demokracii? Jsou lidi, kteří přesně vědí, co chtějí, mají ověřené informace a málo času, snadno si objednají zboží po internetu. Třeba já si objednám přes internet jen věci, které mám já, nebo někdo, koho osobně znám, prověřené.
Pak jsou lidi, kteří mají raději familiérní prostředí malých prodejen, a nevadí jim, že si připlatí, nebo rádi obíhají obchůdky a hledají, co by jim vyhovovalo. Dále jsou lidi, kteří využijí supermarketu na nákup v jednom, a nakoupí k tomu, co potřebují, spoustu zbytečností a naopak využijí všech výhod, které jim supermarket nabízí. Já jsem chtěla říct, co se týče techniky, že prodavačům v supermarketu je to jedno, jestli se zboží vrátí, nebo ne narozdíl od majitele malého obchodu nebo internetové zásilkové služby, a nějak zvlášť reklamace neověřují, ne že je to naše národní povaha a masový jev. Pro všechny možnosti je tu dost prostoru :-)


Zobrazit všechny názory k článku »
 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2019 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Jste na stránkách AKVARISTA.cz (LOAD: 0.060218s 0.040859s).

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.