A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

A A A A

Těleso ponořené do kapaliny...

Autor článku: Libor Šprysl · 25.6.2007 · Sledovanost: 15045x · Vytisknuto: 2028x
Hodnocení: 5.1/6 (20x) · Odměněn: není

Názory

Přehled všech aktuálních názorů ke všem článkům »
Vložení názoru
Vkládat názory mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Pátek 25.6.2010
tomas.enderson

S odstupem času se vracím k tomuto krásnému článku a stále zjišťuji jak se v obsluze akvaristických prodejen stále nic nemění. Většina prodejců je stále na úrovni "podavačů" bot, a skutku vyloví to co si zákazník poručí. Kvalitních akvaristik ubývá nebývalým tempem a to nejen díky krizi, ale i díky tomu, že většinou staří majitelé již nemají sil na provoz prodejny, eventuálně pěstírny a ve většině případů nemají připravené nástupce.

Je to škoda. Jelikož to nejen oslabuje nás již existující akvaristy, ale hlavně to při prvních pokusech odradí nováčky, kteří na prvotní problémy při zřizování akvária nejsou připraveni. Díky nesmyslným radám, které dostanou v prodejně kde prodává člověk kterému jde jen o zisk tento krásný koníček vzdají.


Martin Honzejk


Čtvrtek 1.5.2008
Tompolicky

Bohužel, neblahou zkušenost i z kamnnné, rodinné akvaristiky, která funguje již přes 20let a člověk by předpokládal, že poradí dobře.
Mě poradily s prospěchem jen a jen pro sebe.
Jóóón zisk a peníze dnes hýbou světem, akvaristiky nevyjímaje :-D
Přejme si hodně dobrých a zkušených prodavačů.


Neděle 19.8.2007
pilif1

dobry


Úterý 24.7.2007
Domca

Krásný článek!


Pátek 29.6.2007
sharon

Mně se líbí, jak kolem každého tématu tady planou vášně a obracejí se slovíčka.

Proč jednoduše netolerovat demokracii? Jsou lidi, kteří přesně vědí, co chtějí, mají ověřené informace a málo času, snadno si objednají zboží po internetu. Třeba já si objednám přes internet jen věci, které mám já, nebo někdo, koho osobně znám, prověřené.
Pak jsou lidi, kteří mají raději familiérní prostředí malých prodejen, a nevadí jim, že si připlatí, nebo rádi obíhají obchůdky a hledají, co by jim vyhovovalo. Dále jsou lidi, kteří využijí supermarketu na nákup v jednom, a nakoupí k tomu, co potřebují, spoustu zbytečností a naopak využijí všech výhod, které jim supermarket nabízí. Já jsem chtěla říct, co se týče techniky, že prodavačům v supermarketu je to jedno, jestli se zboží vrátí, nebo ne narozdíl od majitele malého obchodu nebo internetové zásilkové služby, a nějak zvlášť reklamace neověřují, ne že je to naše národní povaha a masový jev. Pro všechny možnosti je tu dost prostoru :-)


Pátek 29.6.2007
langosh

Uff, tak ještě poslední poznámka. Reagoval jsem na vaše vyjádření na vracení zboží Pavlovi v dané zákonné lhůtě. Nic jiného.

Jinak nevidím důvod, proč by lidi měli zboží kupovat a pak do 14 dnů houfně vracet. Minimálně pak přicházejí o poštovné (a to hned 2x), což moc zábavné není...

Toť vše
Roman:)

P.S. Pokud někdo později edituje svůj původní příspěvek, je slušné to do něj uvést (pokud se ta hláška negeneruje automaticky).


Pátek 29.6.2007
Pavel

Jen poznámka, k vracení zboží zakoupeného po internetu. Je nutné aby splňovalo určité podmínky, některé vrátit nelze. Hlavní podmínkou běžného průmyslového zboží je: "Zboží musí být naprosto bezvadné a neporušené, zabalené v původním obalu a schopné dalšího prodeje."


Čtvrtek 28.6.2007
Hammen

to langosh

O tom, že by někdo vracel zboží z plezíru tady přeci nikdo nepsal...

Nikdo? Např:sharon
"Já třeba znám lidi, ktěří v polovině záruční doby zajdou bezvadné zboží do hypermarketu vyměnit a vyměněno jim bez problémů je".
Tedy,pokud se nepletu,platí dvouletá záruční lhůta na zboží,samozřejmě s vyjímkou potravin,kde je doba spotřeby dána!!!Rok je půlka!

"O to jsem se ale vůbec nesnažil. jen mne zaráží, že tady střílíte něco od boku... "

Nevím,kdo střílí víc! :-)
Obchodní činnost dělám téměř 15 let.A"dobré"zákazníky znám až moc dobře!!!

Kdybychom se všichni řídili názory o koupi a vrácení zboží,které tady zazněly...?,a kupovali zde na netu a samozřejmně bez důvodu vraceli(i použité zboží-správně fungující)?Tak nějak nevím,jak dlouho by to fungovalo!


Čtvrtek 28.6.2007
langosh

to Hammen
>>O tomto vím! Já to uvedl pouze jako příklad!:-)
Když o tom víte, tak proč to potom píšete. Ani jako příklad to tedy není moc vhodné...

>>Vracím zboží,když je vadné a nebo mi nevyhovuje.Ale proč ho vracet jen proto,že to lze?
O tom, že by někdo vracel zboží z plezíru tady přeci nikdo nepsal...

>>Obdoba toho,jak mě chytáte za slovíčko!:-)
O to jsem se ale vůbec nesnažil. jen mne zaráží, že tady střílíte něco od boku...

>>mentalita obyvatel naší země,některých!!!!!je příšerná.V minulém státním zřízení na to byla krásná průpovídka:"Kdo nekrade,okrádá vlastní rodinu!"
Tak s tím jediným bych souhlasil...;-))
Roman:)


Čtvrtek 28.6.2007
Hammen

to langosh
O tomto vím!
Já to uvedl pouze jako příklad!:-)
Něco jiného je 14 dní a nebo měsíc,rok,dva roky...?
Vy jste mi vlastně pěkně nahrál!Vracím zboží,když je vadné a nebo mi nevyhovuje.Ale proč ho vracet jen proto,že to lze?
Obdoba toho,jak mě chytáte za slovíčko!:-)
Jak jsem již psal předtím - mentalita obyvatel naší země,některých!!!!!je příšerná.V minulém státním zřízení na to byla krásná průpovídka:"Kdo nekrade,okrádá vlastní rodinu!"


Čtvrtek 28.6.2007
langosh

to Hammen
Tak tady se trochu pletete. On to totiž Pavel podle zákona (při dodání zboží "na dálku") dělat musí - tj. musí akceptovat vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů od jeho převzetí...;-)
Roman:)


Čtvrtek 28.6.2007
Hammen

Souhlas.
Romy,teď jste na to přišel!
"Zabalí se"do nové krabice,a v pohodě prodá jako nový výrobek!Ne,že bych to věděl,ale dá se to předpokládat.:-)
Kdyby toto dělal p.Pavel,zde na netu,(myslím vracení zboží bez důvodu a je v pořádku,tak nejspíš zkrachuje! :-(


Čtvrtek 28.6.2007
Romy

Ta levá byla samozřejmě myšlena s nadsázkou,proto ty uvozovky,ale kde je hranice mezi využitím možnosti vrácení zboží,a jejím zneužitím?Vrátím zboží poškozené,nebo nevyhovující,splést se,nebo něco špatně změřit může každý,ale dělat si z takové nabídky vlastní zkušebnu,to se mi nezdá fér,i když to řetězec umožňuje.
Mimochodem,nemá někdo zkušenosti,kam toto"použité"zboží pak jde?Pochybuji,že zpátky výrobci,když na něm není vada.Pokud vím,žádné takové výprodeje se nedělají.


Středa 27.6.2007
Pavel

Já bych to nazval jako "jenvýhodnější pro někoho", nejlepší není správný výraz ;-)


Středa 27.6.2007
sharon

Díky, Pavle. Jak bylo napsáno i v článku a říkám to i já, žijeme v komerční společnosti a je třeba orientovat se na trhu a odevšad si vybrat to nejlepší :-). Není třeba všechno odsuzovat a ohánět se morálkou, je to prostě tak :-)


Středa 27.6.2007
Pavel

To Sharon: tak to Ostravákům gratuluji, ale rozhodně bych tuto zkušenost s prodavači to nevztahoval i na ostatní pobočky ;-)

Na druhou stranu není se čemu divit, že je velká pravděpodobnost krupičky v Hornbachu, když se tam mohou ryby takto vracet - a je velký předpoklad, že jdou i zpět do původního akvária bez karantény.

A samozřejmě velký řetězec může dovolit takovou obchodní politku. Jak by ne, když tam mají mnoho věcí i o desítky procent dražší než jsou doporučené ceny (už jse se stetkal se zbožím, které šlo sehnat o 40% levněji, než oni prodávali - typicky krmiva Hikari atp.)


Středa 27.6.2007
sharon

To Romy: já využití možnosti výměny zboží za jiné do 30ti dnů nevidím, jako levárnu. Prodavač například nemůže tušit, jaký zvuk motorku je pro můj sluch vyhovující, jaká kulma je schopna natočit mé vlasy a tdatd. já to vidím, jak skvělý obchodní tah, který maximálně uspokojí zákazníka. Třeba v Hornbachu dokonce i ty rybky, pokud se vám v akváriu servou, můžete dát zpátky do pytlíku a do dvou dnů vrátit. Prodavači v Hornbachu mají k dispozici počítač s připojením na internet, kde vám vyhledají informace, jaké chcete a také odbornou literaturu o rybách, rostlinách léčivech, technice...nemůžeme chtít po prodavačích, aby odpovídali za stav ryb, ale pokud někdo přijde v Ostravském Hornbachu s žádostí o radu, vyhoví mu 4 z 5 prodavačů ze všech sil a obyčejně poradí lépe, než někteří "odborníci" na akvaristických fórech. Naopak v malých akvaristikách vám prodají cokoliv, majitel co nejdražší zboží (třeba mycopur místo acriflavinu), prodavačky ani nevědí, jak se jmenujou ryby ani rostliny, natož aby věděly něco o nich. možná v Praze nebo Brně je situace jiná, ale u nás v Ostravě je to tak.
Myslím, že zákazníci si zvykli, že začátky hypermarketů byly všelijaké, stav ryb je většinou mizerný, ale neslyšela jsem, že by si někdo stěžoval na techniku. No...že bych taky napsala fejeton ?:-D


Středa 27.6.2007
langosh

Nechci mluvit za sharon, ale pokud market nabízí možnost výměny/vrácení výrobku do 30 dnů bez udání důvodu a vy to xkrát využijete, nelze to považovat za žádnou "levárnu". Pouze využíváte jejich obchodní politiky...
Roman:)


Středa 27.6.2007
Romy

Souhlasím s Hammenem,tak jako dělá"levou"prodejce na zákazníka(nabídka nevhodných,ale patřičně drahých rybek,různých zbytečných medikamentů,atd),dělá"levou i zákazník na prodejce(viz Sharon,vzduchovací motorky).Slušností se dnes bohužel velmi šetří,a to jak v obchodním styku(tam obvzlášť),ale hlavně i mezi lidmi.Je to o vnitřní etice každého z nás.Kdo podvádět chce,podvede.
Co se týče fundovanosti prodavačů,bylo zde na diskusi napsáno myslím už dost.Řekl bych,že více jak 90% akvaristů má s různými super-hyper markety spíše špatné zkušenosti.To mluví za vše.V menších akvaristikách je to o něco lepší,ale většinou za vyšší ceny,to je zase odvislé od nájmu,proto je hlavní nabídka to,co brzy nepodléhá skáze(hlavně psí žrádlo,sušené,nebo granulované krmivo),nebo co se nemusí moc krmit,a samozřejmě trochu té techniky,nebo psích pelechů,obojků,vodítek,...
Každá mince má dvě strany,a nikdo neví vše.Víte,kolik by muselo být odborníků v každé takové všehoprodejně?Co kdo z nás ví o hadech,pavoucích,hlodavcích,ještěrech,ptácích,rostlinách jak terarijních,tak i akvarijních atd.
Oni tito prodavači se učí i od nás,i od jiných.A zkuste se takového zkušenějšího prodavače zeptat,jak je za své znalosti zaplacen.Kdo z nás by to dělal?
Nechci se jich zastávat,kdo se chce naučit,ten se naučí,ale mějme s nimi trochu té trpělivosti,my se zajímáme vpodstatě jen o tu naší akvaristiku,oni toho musí zvládnout poněkud víc.
A nakonec,snažme se nepodvádět,Vždyť dárek také nikomu nevrátíte jen proto,že se Vám nelíbí.
Berte to prosím jako můj osobní názor.
Roman Špeta


Úterý 26.6.2007
Hammen

Promiňte,ale souhlasit s Vámi nemohu.
Tento příklad,který uvádíte:
"Já třeba znám lidi, ktěří v polovině záruční doby zajdou bezvadné zboží do hypermarketu vyměnit a vyměněno jim bez problémů je".
Není zrovna nejlepší,protože(můj názor)"svedčí"o mentalitě našich lidí-když mohu,tak"šidím"(použil jsem mírný výraz)!
A jak Vám poradí s výběrem ryb?To už ani nehovořím o jejich stavu(zdraví,vitalita atd.)
Okolnosti mě donutily zajít si do marketu koupit obyčejnou věc jako je Tetra-Torumin.
Prodávající jsem musel doslova navádět:vlevo-vpravo kolem regálu-než se konečně trefila a dala mi to,co jsem chtěl! :-)
Tím nechci říct,že menší akvaristiky jsou lepší.Vždy záleží na lidech!


Úterý 26.6.2007
sharon

Já mám v poslední době spíše zkušenost, že pracovníci v super-hypermarketech a pet-řetězcích poradí lépe, pokud má zákazník o radu zájem. Jejich plat je stabilní a řetězec nezruinuje, i když se vrátí drahý filtr, nebo prodá o pár rybek méně. Já třeba znám lidi, ktěří v polovině záruční doby zajdou bezvadné zboží do hypermarketu vyměnit a vyměněno jim bez problémů je. nebo zkoušejí různé zboží, v hypermarketech jim je vyměněno bez udání důvodů do 30ti dnů, nebo vráceny peníze, i když je zboží použité a rozbalené. Sama jsem takhle například vyzkoušela snad desítku vzduchovacích motorků :-) Malé akvaristiky jsou závislé na prodeji a prodávají za každou cenu, akvarijní prodejnu jako koníček a charitativní poradnu nemá nikdo, tedy aspoň nikdo, koho znám.


Úterý 26.6.2007
tumiska

Jako začátečník v akvaristice jsem se zcela přesvědčila o tom, že zajít se poradit do obchodu je k ničemu. Prodavačky k zákazníkovi opravdu přistupují s tím prodej cokoliv, hlavně když je tržba. Co si člověk sám nenastuduje tak nemá. Šla jsem koupit léčivo pro rybky napadené bičíkovci a přinesla jsem si domů přípravek na odstranění chlóru z vody. V obchodě jsem se plně spolehla na jejich rady a návod si prostudovala až doma. To bylo, ale překvapení :-)


Pondělí 25.6.2007
Crayfish

Ano, v dnešním finančně orientovaném světě je úkolem jen prodávat; že se zákazník už třeba nevrátí, nikoho nezajímá. Sám jsem byl svědkem v Hornbachu, kdy zákazník reklamoval filtr Eheim, který už "netlačil" požadované množství vody. Obsluha reklamaci v roční záruční době uznala a vůbec se nepodivovala nad tím, že po devíti měsících provozu by bylo možné taky vyčistit filtr a proprat či vyměnit filtrační média ...


 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.