A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

A A A A

LED osvětlení akvária

Komerční sdělení · 16.5.2014 · Sledovanost: 98989x · Vytisknuto: 4020x

Názory

Přehled všech aktuálních názorů ke všem článkům »
Vložení názoru
Vkládat názory mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Neděle 25.10.2020
Aneta1938

Ahoj. Syn si přeje do akvária nějaké LED světlo https://netobchodak.cz/... narazila jsem na toto. Myslíte si, že se to za tu cenu oplatí? V čem je to vůbec dobré? Předem děkuji.


Pátek 30.3.2018
samousek

Easy 1047 jak vydím samá chvála.Já mám i negativní zkušenost.Sice světlo dobré- kytky jdou skvěle , ale s rampou během 4 let co ho
mám 2 x reklamace.Po prvé vlhkost uvnitř a přestalo svítit cca po 18 měsících a po druhé opět po 20 měsících- použít stmívač.
Záruka podle prodávajícího již neplatí ,tak se uvidí jak dlouho vydrží. Ve vision 260.
Pak asi zkusím rampu led od juwel.


Úterý 14.3.2017
jtach

Tak me napadlo, jestli by slo ty LED pasky nalepit na sklenenou trubici a pak pres to posilat vodu z filtru. Bude to ohrivat vodu a chladit diody. Trubice jsem nasel o ovalne.


Středa 18.5.2016
Hugo

Autor se v článku nezmiňuje o životnosti LED diod v osvětlení. Při běžně udávané životnosti 20.000 - 30.000 hodin by se při 12 hodinovém svícení LEDky odporoučely po 6 letech. Oprava, při které by se všechny vyměnili by byla ještě poměrně příznivé řešešní, ale to by se ty diody musely prodávat jako náhradní díl a výměnu by si musel udělat člověk sám. A ještě je tu napájecí zdroj, který rozhodně také nemá neomezenou životnost. Není vyjímkou kdy se po 5 letech nafouknou filtrační kondenzátory a zdroj to zabalí. Opravu lze provést výměnou (preventivně) všech kondenzátorů a zdroj většinou jede dál.


Pondělí 11.1.2016
Pietro.Rush

No jo, ale co když jsem si koupil akvárium JUWEl, a to osvětlení tam prostě už bylo. I když jsem se prodejce ptal, tak to výměnou nijak řešit nešlo, takže ted počkám 2 roky než se zářivky osvítí a pak to asi budu řešit. Ale děsí mě ta spotřeba. btw. Jak dlouho mám vlastně svítit? stačí 12 hodin?


Středa 25.11.2015
pablo171

Dobrý den,
prosím o radu,které led osvětlení použít k akvarium Juwel 260.Děkuji P.Jošt


Čtvrtek 26.3.2015
stanky

Já jsem to vyřešil podobně jako marpik. Koupil jsem pásky s LED 2835 (12W/m) - celkový příkon cca 50W, hliníkové profily a zdroj. Rozhodně jsem se vešel do méně jak poloviční ceny Aqualantis. Nalepení pásků a připájení vodičů mi trvalo cca 30 minut.


Pátek 20.2.2015
Papi

marpik:
O tom, že to je předražený, o tom není pochyb. Ale platí se za vhled, kvalitu provedí, za voděodolnost (IP8), atd .. a v neposlední řadě taky 3 letou záruku.Nebudu hájit to nebo ono řešení, já sem si koupil tuhle rampu a jsme s ní maximálně spokojen a investice se mi taky vrátí, aniž bych na něco musel šáhnout, byť v delším časovém horizontu (3 let), navíc chráněn zárukou v případě poruchy. Ta kvalita je tam znát a je to opravdu promyšlený do detailu, jednoduché uchycení atd, je to malý, výkonný, vodotěsný, vzhledově výborný.
Za kvalitu se lae platí, kolik myslíš, že sou výrobní náklady BMW,AUDI.... Taky budou třetinové. Tady je aspoň výhoda, že to na sebe vydělává menší spotřebou, oproti autu, které tahá peníze, ikdyž jen stojí v garáži.


Úterý 10.2.2015
marpik

Zdravím, a přidám svoje řešení:

Nechci nikomu vymlouvat pořízení profesionální LED rampy, toto řešení má zcela jistě vychytané mechanické provedení, chlazení a pod., nicméně pokud se týká svítovosti a spotřeby, bude profi rampa srovnatelná s klasickým LED páskem se superjasnými ledkami, který lze včetně zdroje zakoupit za méně než desetinu ceny.

Podle fotografií v článku používá Aquatlantis Easy LED velmi pravděpodobně výkonové LEDky 3014, se svítivostí 9,2 lm na chip a výkonem cca 70 lm/W. Tyto pásky patří mezi nevýkonnější, ovšem za cenu vyského ztrátového výkonu na metr délky a vysoké ceny.

Já jsem pro své 150l akvárko použil 5m pásku s moderními výkonovými SMD LED 5630 (studená bílá, 60 LED/m, 26 lm na chip, světelný výkon 85 lm/W) přičemž náklady na osvětlení včetně zdroje nepřesáhly 300,- Kč (5m LED pásku 5630 USD 5,49 + zdroj 12V/60W USD 5,69, oboje včetně poštovného). Jak LED pásek, tak zdroj je čínské výroby (nedělám si iluze, že renomované firmy nakupují jinde), vše dorazilo během 4 týdnů. Pásky jsou nalepeny na odrazné plechy z původních trubic T5, je pouze potřeba zafixovat konce pásky přelepením, protože samolepící fólie má tendenci se odlepovat.

Osvětlení je řízeno mikropočítačem, LAN kontrolérem fy tinycontrol.pl, který kromě osvětlení (v několika stupních, včetně oddělených modrých LED pro noční podsvětlení) měří teploty a řídí vytápění ve dvou oddělených akváriích. Automatika mimo to měří i teplotu uvnitř krytu, teplotu zdroje a teplotu LED pásků a pošle varovný email při překročení nastavených mezí. Vše je možno ovládat libovolným počítačem či tabletem z netu, kompletní řešení včetně mikrokontroléru, osvětlení, teplotních čidel, napájení a kabeláže vyšlo na méně než 2000,- Kč. Osvětlení, zdroj i řídící automatika jsou vestavěny do 4 cm tlustého krytu akvária.

Nejsem puntičkář, a nepochybuji o tom, že profesionální řešení má zcela jistě své výhody (lepší chlazení, vyrovnané světelné spektrum, profesionální vzhled). Na druhou stranu moje amatérské řešení mi zcela vyhovuje. Studená bílá barva světla je subjektivně celkem příjemná, akvárko nepůsobí modrým nádechem, intenzita světla je (opět subjektivně) v porovnání s původními třemi T5 zářivkami 3x 40 W znatelně vyšší při třetinové spotřebě. Úspora nákladů na provoz je výrazná (přes 1500,- Kč / ročně při 8hodinovém svitu), takže náklady na osvětlení včetně řídícího počítače se vráti za méně než rok a půl.

Tolik k alternativě. A prosím, nenadávejte mi za terminologii, píšu bez přípravy. Předpokládám, že i přes možné nepřesnosti v označení fyzikálních veličin je smysl srozumitelný :)


Sobota 31.1.2015
Rellik

Pavel: modrou složku netřeba přidávat, jelikož ty bílé LED jsou "studená bílá", tudíž modré je tam až až... Když jsem tam původně měl jen ty bílé, tak celé akvárko svítilo domodra. Proto jsem tam pak přidal ještě ty červené. Osatně jde to vidět i na těch fotkách...Tady ty LED "studená bílá" ottiž svítí bíle s modrofialovým nádechem. Absenci žluté bych taky neviděl nijak tragicky, rybičky rostou, rostlinky rostou, tak co řešit?
Jinak každý má svůj názor a nikomu moji konstrukci nenutím... ;)


Sobota 31.1.2015
Laci314

Ospravedlnujem sa neviem ako pridat foto :/


Sobota 31.1.2015
Laci314

Ja som to vyriesil takto. Pridavam foto.
Akvarium sa realizuje postupne tak poprosim nereagovat na obsah akvaria ale svetlo :D Dakujem


Sobota 31.1.2015
Pavel

Rellik: takovou obludnost bych v akváriu nechtěl ani zadarmo :-) Navíc jak byste to chtěl umístit u otevřeného akvária? Dále tam chybí žlutá i modrá složka světla, nemůžete to nijak odmontovat, přendat či posunout ... tento váš výtvor je pro hodně malou akvarijní menšinu :)


Čtvrtek 29.1.2015
Papi

broni375:
Dá se tam bez problémů dát, hřeje to daleko méně naž zářivky (předtím sem tam měl T5 2x 54W v uzavřeným a hřáli daleko víc než toto provedení led)

Rellik:
máš to pěkně prakticky vymyšlený, byť se mi to vzhledově moc nelíbí,ale to je subjektivní. Není to jen pro podnikatele, jelikož i nepodnikavci se to vyplatí, u mě je návratnost po 3,5 rokách a to tam nemám započteny zářivky, což je podle mě dost zavádějící reklama na výrobek zhlediska návratnosti,jelikož zářivky T5 nikdo po roce nemění, já sem je tam měl 4 roky bez problémů, já sem si do návratnosti započítal akorát prodej stávajícího osvětlení a po 3,5roku to mám zpátky a bez práce se zárukou 3 roky.


Středa 28.1.2015
broni375

dobry den chci se zepat da se tohle led osvětlení dát do vrchního uzavřeného krytu akvaria? Nebylo by tam moc teplo a ledka by odešla?


Úterý 27.1.2015
Rellik

Ano jak někdo poznamenal, jsou tyto LED světla vhodné zejména pro podnikatele. Za tu pořizovací cenu (5500,-) bych těchto LED osvětlení vyrobil několik a přímo na míru...
Zhruba před rokem jsem si jedno takové dělal pro sebe (cena vyšla na cca 600,-) http://rellik.rajce.idnes.cz/...


Úterý 20.1.2015
Papi

Tak zítra mě přijde toto led osvětlení a sem zvědav, nahrazuji tím 2x T5 54W (1024mm). Četl sem víceméně jen kladné zkušenosti a i sem proto zapálený, bude to rozhodně přínos.
Návratnost bude u mě 3 roky a to počítám jen eletřinu, do ceny sem započítal i prodej stávajícícho osvětlení. Takže mě update stát "nic" nebude (za 3 roky se vrátí investice,pak už bude šetřit). Tady u těch návratnosti investic v článku je zavádějící hodnota roční výměna trubic, to nikdo u T5 nedělá. Pak je i nadnesena cena za 5Jč/wh. To už je marketing, ale výhody oproti zářivkám jsou nesporné.


Neděle 21.12.2014
budo

Kema: ano, bohužel často takovým "podnikavcům" sednou laikové z řad zastupitelstev na lep a tradičním čecháčkovským přístupem je pak stupidní paušalizace ze strany mnoha naprostých laiků ve stylu LED je špatná technologie. Proti tomu svádí profesionální světelný konzultant mnohdy těžký boj. Nicméně za posledních 6 let se nám podařilo mnohé nesmysly, mýty a lži vyvrátit a důkazem budiž řada kvalitně nasvětlených měst a spokojených provozovatelů.

Pavel: Vaše poznámka na vysoké odborné úrovni mi mnohé objasnila. Děkuji vám za poučení :D))))))


Čtvrtek 11.12.2014
Kema

Jojo - pouliční LED osvětlení je skvělá věc. Zvláště pro "podnikatele" :-D

http://www.ceskatelevize.cz/...


Středa 10.12.2014
Pavel

budo - osvětlování ulic a osvětlení akvária není totéž a teprve praxí si ověřte své teorie :-)


Úterý 9.12.2014
budo

Ještě ke mnou uváděné Tk. Teď jsem si jako "zatím" neakvarista všiml, že zářivky pro osvětlení akvárií se používají zřejmě naopak se záměrně vysokou Tk 10.000K, takže pokud tomu tak skutečně je, tak u LED studená samozřejmě nevadí.


Úterý 9.12.2014
budo

@jakomo77, Středa 12.11.2014:
uvádění W/l je dle mého názoru nevhodné. Každý světelný zdroj má při stejném příkonu jiný světelný tok a dále hraje roli účinnost svítidla při distribuci vyrobeného světla. A o světlo nám jde především. Měli bychom se tedy bavit o minimálně lm/l a i to nebude přesné neboť při hlubším akváriu bude efekt úbytku osvětlenosti (dna - to mi přijde nejrelevantnější k porovnávání) jiný než při mělkém, přestože mohou mít shodný objem. Předpokládám, že poučka W/l je zastaralá pomůcka z doby, kdy se používala jako jediný dostupný zdroj žárovka nebo zářivka. To je nutné zjistit, někdo ze starších zkušených akvaristů by toto měl rozklíčovat. Předpokládejme, že to bylo vztaženo k zářivce, kterou jistě považovali zkušení akvaristé za standard (předpokládám, že žárovku nikoli). Pak je třeba vzít v potaz světelný tok v lumenech vyráběný takovým příkonem zářivkové technologie a to bude kýžené číslo, kdy jednotkou bude světelný tok v lumenech na jeden litr objemu. Tedy lm/l. Dále je nutné si uvědomit, že bude-li použita LED technologie, která má oproti zářivce jinou účinnost distribuce (vyšší), pak postačí řekněme 0,6 až 0,7 násobek "zářivkového" koeficientu. Můj kvalifikovaný profesní odhad. Tož asi tak.


Úterý 9.12.2014
budo

Když už se jedná o komerční sdělení, pak by si autor článku/prodejce měl nastudovat alespoň základní světlařské pojmy pořádně a neplést páté přes deváté. Světlo je fyzikální veličina. Svítidlo je zařízení pro výrobu a distribuci světla. Svítivost je toto: http://cs.wikipedia.org/... a jeho jednotkou je kandela. A naopak, to, co si autor textu plete se svítivostí a má skutečně jednotku lumen (lm), je světelný tok. Jinak LED technologii doporučuji, sám s ní pracuji při osvětlování měst. Jen to chce od autora/prodejce malinko dostudovat problematiku, aby zákazníka nemátl, ale vzdělával. Doporučuji požadovat ke svítidlům od prodejců garantovanou informaci o garantované životnosti a míře poklesu světelného toku. Tedy např. 50.000h/L80 znamená, že je garantována životnost minimálně 50.000h při zachování minimálně 80% původního světelného toku (nebo chcete-li opačně při poklesu světelného toku maximálně 20%). Také doporučuji dát pozor na Tk - tedy teplotu chromatičnosti. Tu článek vůbec neřeší a doporučuji se vyvarovat hodnotám vyšším než řekněme 4200K. Například LED dovozy z Číny mívají často pro dosažení alespoň jakéhos takéhos světelného toku při daném příkonu (tedy při potřebném světelném toku a rozumném měrném výkonu) často příliš vysokou Tk. Například 6000K a více. Tedy vyrábějí světlo příliš studené s vysokým podílem modrých odstínů a naopak nedostatkem teplých červených. Takové světlo je chladné, nepřirozené a nepříjemné.


Středa 12.11.2014
jakomo77

prosím,poradil by mi někdo ? všude se dočítám,že intenzita osvětlení by měla být zhruba 0.5 W na litr.LED osvětlení je spoustu druhů,ale unikají mi právě ony W na litr.Moje nádrž má rozměry 80x40x40.Poradil by mi prosím někdo,jak ji mám osvětlit ? (chci pěstovat i náročnější rostliny) moc děkuji...


Středa 5.11.2014
petr123

Zdravím, po více než dvou měsíční zkušenosti s osvětlením Aquatlantis Easy LED mohu přidat tyto postřehy: během prvních 14ti dnů provozu se mi v akváriu vytvořila dlouhá vláknitá řasa. Musím přiznat, že s štětičkovou řasou jsem se potýkal delší dobu. Tento výskyt jsem spojil se změnou osvětlení v akváriu, dříve jsem tam v něm měl 2 x 54 Watů zářivky T5, ale byly asi již po dvou letech za svým zenitem a tak rozdíl v síle osvětlení byl velký (cca o 50 %)a akvárium se jevilo již od pohledu přesvětlené. Po dotazu zda nabízené rozednívací a stmívací zařízení Aquatlantis Easy Led Control 1 , má současně také funkci možnosti regulace síly osvětlení jsem zjistil, že nikoliv, jen stmívá a rozednívá. Takže jsem si koupil v elektru regulátor (stmívač)za 180 Kč a zapojil ho za zdroj osvětlení. Je pravdou, že rostliny porostlé vláknitou řasou jsem musel z akvária odstranit a zjišťuji, že po téměř dvou měsících od instalace regulátoru není po žádné řase v akváriu ani památka. Je skutečností , že k příjemnému na pohled a pro rostliny dostatečnému osvětlení mi stačí na provoz LED osvětlení výkon cca 40 - 45 Watů, jedná se o akvárium 260 L JUWEL Panorama. Průvodním jevem snížení výkonu LED osvětlení je současně to, že rampa osvětlení místo horká je pouze teplá cca snížení teploty o 50 %, což myslím že bude mít pozitivní vliv na životnost LED diod a taky samozřejmě na spotřebu el. energie. Velmi působivé v této souvislosti je možnost osvětlit díky velmi mobilní rampě Easy LED jakoukoliv část akvária a zejména díky možnosti regulace jasu osvětlení vytvářet v akváriu bezpočet různých alternativ osvětlení kdy při každé změně mění akvárium svůj estetický dojem, což při osvětlení zářivkami bylo dříve nepoznané. Výrobce by asi učinil dobře kdyby toto osvětlení již takovou možností regulace výkonu standardně vybavil již z výroby. Závěrem, v současné době Aquatlantis Easy Led osvětlení umocnilo mou spokojenost s tímto osvětlením a jeho stávajícím i novým majitelům doporučuji instalaci regulátoru výkonu (stmívače)k jejich plné spokojenosti.


Sobota 27.9.2014
Pavel

Kaprlaik: opravdu se tak dobře prodávají, ať jich přijde od výrobce do ČR jakékoliv množství, jsou víceméně okamžitě rozebrané. I v místním eshopu máme již pořadníky a objednáno od dovozce na desítky světel, ale některé i na sklad. Můžete sledovat místní eshop, jakmile se objeví skladem neváhejte s nákupem.


Středa 24.9.2014
Kaprlaik

Zdravím, ke světlům Easy Led mám taky pár postřehů. Sem tam se stavím u Rataje na prodejně tak vím, že kytky pod nimi rostou krásně. Prodavač mi taky ukazoval srovnání světel Easy Led se světlem Diversa, Eheim a Arkadia. Pomocí luxmetru mě přesvědčil, že Easy Led má při stejném příkonu min. o 30-40% větší svítivost než ostatní světla. Ale cena mě od nákupu přece jen zrazovala. Minulý týden jsem měl po výplatě tak jsem se rozhodl, že do toho půjdu. A teď se podržte. V krámu nemají jediné světlo a řekli mi, že mají pořadník na 6 týdnů dopředu. Prý to Portugalci nestačí vyrábět. V duchu jsem je poslal někam a rozhodl se pro nákup přes e-shop. Ale se stejným výsledkem. Ty světla prostě nejsou. Tak nevím, je Rataj tak neschopný nebo se ty ledky opravdu tak dobře prodávají? Máte s tím někdo zkušenost nebo víte kde je sehnat?


Středa 17.9.2014
pH7

Dobrý den,
Před cca 6 měsíci jsem se rozhodl pořídit si akvárium (splněný sen, kdysi jsem míval 45l se závojnatkou)..tzn. úplný začátečník bez zkušeností..
nastal ten pravý čas, výběru pořádného mazlíka:) Bohužel na mých vysněných cca 500l není v bytě místo, ale na pěkných 240l, v tmavém koutě, místo bylo akorát. Obešel jsem prodejny, seznámil se s produkty, které český trh nabízí a všechny ty plastové výlisky různých značek mě teda vůbec neoslovily..náhodou jsem v jedné akvaristice narazil na značku Aquatlantis. Pořádné sklo, lepeno černým sikonem a hlavně, decetní hliníkový rám, kde dolní část zakrývá občas nevzhledný substrát, v horním je ukryto LED osvětlení, zezadu šikovné otvory na všechny kabely a hadice.. Jako bonus bylo součástí topítko a filtr. Filtr mě příliš nazaujal, hlavně ekonomicky, měl jsem původně zálusk na externí pořádný..ale co, říkal jsem si, zatím pojede tento, když se neosvědčí, nahradím. Hledal jsem dodavatele, protože místní akvaristika mi po měsíci nebyla schopná říct pořádné informace o dodání a pod...našel jsem hlavního distributora do ČR - pana Ing. Rataje. Do dneška rád vzpomínám na velice milé a ochotné jednání nejenom pana Rataje, ale i jeho zaměstnanců, na čas, který mi věnovali po telefonu i osobně, aby zodpověděli všechny moje zažátečnické otázky:) Vybral jsem nakonec model Aquatlantis Elegance plus LED H2O, který obsahuje LED osvětlení chlazené vodou, což musím uznat, je šikovná věc. Dle doporučení jsem akvarium napustil vodou, zapojil techniku a po dvou dnech jsem zasadil rostliny. Mám rád lehký risk a po informacích, že LED je kvalitní osvětlení pro růst náročnějších rostlin, jsem si vybral rostliny méně i více náročné s tím, že se uvidí. Dokonce mi bylo řečeno, že má vysněná, sytě červená Alternanthera Splendida v tomto poroste velmi špatně, či spíš teď zezačátku neporoste vůbec..až třeba po půl roce..
A výsledek? porovnejte sami kliknutím na tento obrázek: http://akvarium.webproradost.cz/... dole akvarium po osazeni rostlinami, nahore akvarium po 14 dnech od nasazeni. Rust je více než jasný, prozradím ještě, že jsem se rozhodl i pro sycení vody CO2 z lahve. Červená, stejně jako zelené prosperuje k údivu všech:) Vnitřní filtr už má funkční bakterie, obsah NO2 je neměřitelný..akvarium právě obývá 25 neonek červených a 8 garra rufa a těším se (během několik měsíců) na krále akvarijních ryb - terčovce. Ještě dodám, že jsem k sestavě pořídil automatický stívač LED osvětlení, mám lepší pocit, že rybičky nedostávají takové světelné šoky:)


Čtvrtek 28.8.2014
petr123

S osvětlením AQUATLANTIS EASY LED 1047mm Universal mám vlastní čerstvou zkušenost. Pokud se jedná o vydatnost světla tak konstatuji, že skutečně minimálně nahradí 2 zářivky T5 tak jak je uváděno v popise tohoto výrobku. Nahradil jsem 1 zářivku T5 ve světelné rampě u akvária Juwel. Ten kdo si chce podobně nahradit 1 ze dvou zářivek musí počítat s tím, že mu ta druhá zářivka v rampě nebude již sloužit ani jako příležitostný další zdroj světla a okraj rampy mu bude stínit a bránit ve využití celého úhlu 120 stupňů. Pokud se tomu bude chtít vyhnout tak použije toto osvětlení samostatně, avšak v takovém případě zjistí, že mu již nadále nebudou sloužit horní kryty akvária, které byly součastí rampy. U mne to prozatím skončilo tak, že EASY LED používám samostatně a bez dalších krytů protože mi vyhovuje otevřené akvárium, věřím, že pokud budou pravdou taky ostatní ukazatele jako kladný vliv na růst rostlin či delší životnost apod., tak budu s tímto osvětlením velice spokojen a jsem rád, že jsem si ho koupil..


Sobota 26.7.2014
mithofer

Slaneček: Pavel: Ano, svou pravdu máte oba. Mám také tak velké akvárium a rampy jsou potřeba minimálně dvě. Ale jdou pod nimi i kobercové rostliny, viděl jsem to u kamaráda. Já do toho jdu, protože když nekoukám na dlouhodobou úsporu, tak určitě koukám na to, že neprodukují tolik tepla a nezabírají nad hladinou tolik místa. Dále bezpečnost! Měl jsem pře 20 lety kamaráda, který měl nad akváriem světelnou rampu, a ta mu spadla do vody, když dělal údržbu. Byl na místě mrtvý....Byla to hrůza...


Pátek 18.7.2014
Pavel

Slanecek: pokud tam chcete mít jen hodně nenáročné rostliny, tak vám dvě zářivky stačí, případně akvárium dejte k oknu a světlo neřešte :-D, pokud byste chtěl mít třeba kobercové a snažil se prosvítit celý vodní sloupec, budete jich tam mít klidně 8 trubic. Nebo poloviční množství těchto LED, orientačně. LED se stále rychle vyvíjejí a co platí dnes, nemusí za rok - co se výkonu týká. Stejně jako je rozdíl mezi T8 a T5 ... také značný. Ale poměr W/l s již nepoužívá, je rozdíl zda máte W v T8 trubicích, T5 nebo HQL/HQI nebo LED a velmi záleží na výšce vodního sloupce. 20 cm prosvítíte čímkoliv, nad 80 cm nejlépe HQI pro zachování identické intenzity u dna.


Úterý 15.7.2014
Slanecek

Pavel: Souhlasím. Pak se to ale zrovna moc nevyplatí - víc led panelů jen znamená větší pořizovací náklady a ve výsledku to bude mít snad i větší spotřebu, než trubice. Aspoň v mém případě u akvárka 150x60x60, kde postačí dvě trubice o výkonu po 80 W. Počítám s 0,3 W/l, aby se rostlinám aspoň trochu dařilo a ryby taky moc neprotestovaly.

Ale mám z toho docela zamotanou hlavu. Všude se totiž člověk dočte o tom, jak jsou LEDky super, jen v diskuzích od reálných přispěvovatelů zjistí, že to zase až tak pravda není. A stejně nejsem pořád až tak přesvědčený o tom, kde je pravda...


Úterý 15.7.2014
Pavel

Slanecek: to se řeší tak, že koupíte více LED osvětlení, stejně jako se to dělá u zářivek, a dáte je vedle sebe. Jedním tak velké akvárium stejně osvítit nezvládnete, chcete-li jej osvítit pro rostliny ...


Pondělí 14.7.2014
Slanecek

Ahojte. V posledních dnech zrovna řeším pořízení akvária a tak čerpám informace o tom, co by bylo nejlepší. Narazím tak i na tento článek a jako technicky zaměřený člověk si spočítám, že u značky Aquatlantis Easy Led s rozptylem světla pod úhlem 120° si pro rovnoměrné nasvícení akvária nemůžu dovolit zavěsit zdroj světla těsně nad hladinu, jak se tu píše. Snad u hodně malých akvárií ano, ale ne u těch větších.

Třeba v mém případě u akvária 150x60x60 bych musel mít zdroj světla s rozptylem 120° asi 52 cm nad hladinou, aby byl prosvícený celý vodní sloupec. A to mi moc nepřipadá, že by to bylo těsně nad hladinou. Pokud mi ale bude chtít někdo oponovat, budu jedině rád, tahle problematika mě docela zajímá.


Pondělí 14.7.2014
ponahlik

po několika nezdařených pokusech vytvořit si vlastní Led osvětlení,jsem vyzkoušel osvětlení od Aquatlantis distribuované firmou Rataj a neskrývám nadšení co se týče intenzity osvětlení,nebo i takových detailů jako je variabilnost uchycení,zatímco já vše dlouze a složitě zkoušel a experimentoval,tady je vše do detailu vymyšleno a funkční.Vřele doporučuji a velebím firmu Rataj za skvělé zboží.


Pátek 20.6.2014
Papi

leomartin:
určitě to musí být nádhera, ale ta cena je taky určitě maso!
Taky se chystám nahradit T5 ledkama, jakmile trubice odejdou.


Sobota 7.6.2014
prchat1

To Kema: To je normální, že staří lidé novým technologiím nevěří :D Taky se mi do toho nechtělo, ale zkusil jsem to. Ten rozdíl tam je, není to jen vyhnané práškama. Jasně, není to lidová cena jako za polský 2*xx zářivky, ale taky je tam rozdíl v tom, že s menší spotřebou je toho světla víc. Já musel ten Aquatlantis dát výš nad akvárium, protože tam toho světla bylo moc a líbilo se to sinici. Teď už není žádný problém a roste všechno, červená se. Jen tam tlačím CO2, na hnojiva prdím.


Středa 4.6.2014
Kema

Jojo - podobné reference čtu i na kosmodisk :-D


Úterý 3.6.2014
leomartin

Dobrý den Všem
Chtěl bych se podělit o své zkušenosti s osvětlením. Začínal jsem s klasickými žárovkami i s úspornými, pak následovaly zářivky, led pásky, led reflektory, ale pořád jsem nebyl úplně spokojen. Stále jsem přemýšlel nad různými variantami jak nádrž nasvítit, jak co nejlépe napodobit přírodní světelné podmínky. Po návštěvě Akvaristiky Rataj v Šumperku jsem měl přesnou představu jaké osvětlení zvolím. Ve svém akváriu 2000x700x700 již přes rok používám světelný zdroj Blau lumina LED 62 – 1 rozměry 626 x 165 x 45, osazení 12x LED Epistar 2W – 6500K + sekundární čočka 60°, spotřeba 48W a jsem s ním maximálně spokojen. Světlo mám nainstalované uprostřed nad akváriem pomocí ocelových lanek asi 200-300mm nad krycím sklem. Osvětlení má 3 režimy ovládání, manuální, pomocí akvaristického počítače a hlavně mnou využívané usb připojení k pc. Pomocí jednoduchého programu lumina led controller software nastavuji světelné přírodní podmínky Jižní Ameriky konkrétně Amazonie, délku dne, intenzitu světla, hloubku vody, oblačnost, bouřky, měsíční cyklus - noční svit a dokonce, abych si vychutnal plný svit až dorazím domů z práce, je možné nastavit konkrétní čas, kdy má mít největší intenzitu světla. Ty to funkce mi nabízejí perfektní nastavení přirozeného světelného režimu v nádrži. Postupem času nádrž prodělala několik změn, ale když byly v nádrži rostliny prosperovaly a rostly bez problému. Světlo je nonstop v provozu již přes rok a všechno bezvadně funguje, ráno se postupně rozsvěcuje, během dne občas pohasne podle nastavení oblačnosti, večer zase postupně zhasíná. Podle měsíčního cyklu v noci slabě nasvěcuje nádrž. A podle nastavení četnosti bouřek se i občas zablýská, ať už přes den nebo večer. Opravdu s tímto luxusním nastavením jsem maximálně spokojen. Je to přesně to čeho jsem potřeboval docílit a to napodobit co nejblíže přírodní světelné podmínky.


Neděle 1.6.2014
ivo1339

Taky něco přidám. Ve své 1000 litrové nádrži s výškou vodního sloupce 60 cm svítím 3x 180W LED, maximální účinnost je snížena na 75%. Diody osazené čočkami 90°jsou umístěny 25 cm nad hladinou a světla je dostatek i pro kolonie SPS korálnatců umístěných u dna. Luxmetr těsně nad hladinou "stávkuje", umí jen do 100.000 Luxů.
Je třeba si taky uvědomit, že neexistuje bílá LED, ale její světlo je tvořeno z modré nebo UV LED pomocí luminoforu, který se vypaluje stejně jako u zářivek.
Proto svítím spektrem sestaveným z barevných diod a pouhá čtvrtina bílých je tam jen dodatečně na roztýlení vznikajících světelných kuželů.
Pro jednoduchou aplikaci: LED žárovka 9W 6000K svítí na metrovou vzdálenost stejně jako čirá 60W žárovka. Z toho lze jednoduše usoudit, že pro nádrž o rozměrech 40 cm délka x 40 cm šířka x 40 cm výška vodního sloupce stačí jedna tato žárovka.


Sobota 31.5.2014
skol

Nechci tu vyvolávat bouřlivou diskuzi na téma dealerství něčeho a někoho, ale nedá mi to přidat svoje zkušenosti a pocity. Jsme letití akvaristé a majiteli několika slušně velkých nádrží. Naše největší ( 3000l, bujně rostoucí rostlinné, 2 výbojky a 10 T5) jsme potřebovali uvolnit pro moby a vše přemístit do 560l, kde prozatím byly dosluhující T8 - 4x 54W,výbojka se do krytu prostě nevešla. Rostliny ale totálně zabrzdily, začaly porůstat řasou a kryptokoryny se rozkládaly - bodejť. Takže jsme hledali řešení, jak vyřešit osvětlení. I když jsme moc nevěřili "oslavným" článkům o LED osvětlení, přece jen jsme pořídili jedno 72W.
Začátek byl děsivý, všechno rostlinstvo stagnovalo a vypadalo, že končí. Jediné plus byla úžasná jiskřivá barva vody a nádherně zbarvené ryby ( ale my chtěli prosperující rostliny).
Ani nevíme, po jaké době nastal zvrat; rostliny shodily prakticky všechny listy, začaly růst úplně odlišné, ale dnes je nádrž zase zarostlá, bez řas a hlavně prosperující.
Nechceme nikomu vnucovat změnu osvětlení, protože to rozhodně není levná záležitost, ale za nás: ROSTLINÁM LEDKY FAKT SVĚDČÍ. A je na každém, ať si to vyzkouší sám.


Neděle 25.5.2014
Kema

To Vecikk:
Jo jasně. Mi ti rozumíme :-)


Neděle 25.5.2014
Vecikk

Zakoupil jsem si osvetleni Easy Led 742 mm od firmy Aquatlantis.Jsem maximalne spokojen nejen ja ale hlavne moje rostliny.Po zakoupeni jsem mel velke problemy s rasami na rosltinach a taky skle a celkove zakalena voda.Bylo to zpusobeno ze nove osvetleni melo daleko intenzivnejsi svetlo nez moje dve zarivky T8 u kterych jsem problem s vodou nemel.Zacal jsem problem resit od samotneho zacatku a to merenim PH a KH-karbon.Jelikoz jsem mel nadrz nove zalozenou asi jen tyden,nasadil jsem do nadrze i bakterie a doplnoval CO2 vital.Asi po 10 nech jsem nasadil do nadrze rostliny a pozoroval jak se jim bude darit.A vysledek po 2 mesicich naprosta nadhera.Rostliny rostou a maji nadherne zbarveni,vse bez ras ani na skle se nic nedrzi.Nadrz je nadherne prosvicena ( naprosto jine svetlo nez zarivky T8)a ryby maji krasne zbarveni.Zaverem mohu jeste podotknout ze cena Easy Led osvetleni Aquatlantis je adekvatni tomu co Vam poskytne.Je lehke,nenarocne na prostor,moznost nekolika zpusobu uchyceni na nadrz nebo zaveseni,velmi nizka spotreba energie a 6ti leta garance na intezitu (spektrum) osvetleni.Mohu vrele doporucit.


Sobota 24.5.2014
Crayfish

Před mnoha lety se na webech vedly diskuze, zda zářivky T8 nebo T5 a pro T5 byla nepříznivě vysoká cena. To se časem změnilo, a nikdo nyní asi nepochybuje o T5kách. Podobně LED svítidla mají obrovskou perspektivu, nejen pro akvaristiku. Za pár let cena klesne s objemem prodeje a LED osvětlení bude běžným standardem, který má obrovské možnosti. Je to jen otázka času O;)


Čtvrtek 22.5.2014
Kema

Pěkná placená reklama - jen škoda, že to zaručeně není s těmi luxy pravda.
Ale jak se říká - kdo chce kam - pomocme mu tam :-)


Pondělí 19.5.2014
Pavel

Memphis: nikdo vás nenutí si jej kupovat :-) Ale není to jen o svítivosti a ceně ... Stejně jako říkat lidem, že nemusí kupovat třeba nové moderní auto, že je i stará ojetina po dálnici 130 poveze, ale kvalitu provedení, spotřebu už nikdo ve vidině ušetřit třeba pár stokorun neřeší :)


Pondělí 19.5.2014
Pavel

Pitt: stejně jako se vám mohou přehřívat zářivky, je potřeba kontrolovat teplotu, třeba v létě se běžně kryty nechávají otevřené nebo se používají ventilátory.


Pondělí 19.5.2014
Memphis

Ja si myslím že 3000,-Kč za osvětlení akvária ledkami je příliš drahé. Existuje i levnější LED varianta se stejnou svítivostí.


Neděle 18.5.2014
Pitt

Toto osvětlení mě zaujalo jen jeden dotaz , když mám celý vršek akvária zakrytovaný nebude se osvětlení přehřívat ?


Pátek 16.5.2014
prchat1

Koupil jsem si 590mm verzi Aquatlantis EASY LED, která má nějakých 28W a dal ji místo krytu, který měl dvě 15W zářivky. Už jen ten rozdíl v osvětlení akvária, který byl vidět okem. Ani nebyl třeba žádný přístroj na měření a bylo jasné, že to svítí víc. V kombinaci s CO2 jedou kytky jak splašené.
Ta verze s chlazením vodou z akvária vypadá dobře, jen jde o to, aby se to pak neucpalo nějakým sajrajtem. Nápad je to opravdu zajímavý.

Za sebe Aquatlantis doporučuji. Trochu jsem se toho bál. Je to docela drahé a já jako student, který si tenhle koníček sponzoruje sám nemám moc peněz na rozhazování, ale tohle mi za tu investici opravdu stálo.


 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.