A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

Thorichthys ellioti Meek, 1904

kančík Eliotův

Kmen: Chordata
Třída: Actinopterygii
Řád: Perciformes
Čeleď: Cichlidae
Podčeleď: Cichlasomatinae
Rod: Thorichthys
Ukaž v katalogu »

Správce: Danila
Zobrazeno: 49273x; Aktualizace: 23.7.2010
Vložení komentáře
Vkládat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Úterý 3.8.2010
zika

To Lukyn:Tos tomu teda dal, ted jí zas budu muset pro změnu doma řikat veličenstvo a udře mě k smrti feudalistka jedna :-))))


Pondělí 2.8.2010
Lukyn.Z

Danila je super akvaristka, profík a férová a upřímná ženská, která jedná na rovinu. Mám s ní osobní zkušenosti. A můžu jen doporučit!!!!! Jo a ještě něco je to Lková královna :-))


Pondělí 2.8.2010
L.L.

Predevsim dekuji Danile za dalsi prizpevek do Atlasu.
Nejsem zadny odbornik na tyto cichlidy, nicmene Dasa je chova, videl jsem je osobne takze asi jiste postrehy a zkusenosti musela vypozorovat.
Takze bychom meli ocenit, ze se vubec pustila do psani clanku.
Proc tedy vy o tolik "chytrejsi" to nenapisete sami??Aby byly informace presne...


Pondělí 2.8.2010
RAP

Hm, tak to je docela zajímavé, protože co jsem měl možnost pozorovat, tak nejagresivnější jsou cichlidy právě v době dospívání. J.Novák to nazval v jedné své práci jako "období superagresivity". Při tom ty nemáš zrovna miniakvária. Další možností proč se to u tebe stává může být způsob krmení. Své ryby nešidíš a díky tomu mají přebytek energie, kterou musí někde vybít. Je jasné, že první na ráně jsou slabší samci druhu. Že by nové téma do diskuze?


Neděle 1.8.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Rape :
presne o tom som písal .
Samci elliotov sú spolčenský , milý a v určitom veku sa stane zmena , dominantný samec sa stane v okamihu nočnou morou a vyzabíja ostatných samcov .

Ty si mal mladé ryby , ona ta zmena prišla niekedy medzi 3 -5 rokom života . Stalo sa mi to už viac krát a nielen mne .
Dnes ich už držím po 2 roku max. 1 samec na dve samice a mám ich vo viacerých nádržiach .

Výter , pokial prebehne a ryby majú mladé prebieha vcelku normálne ako u väčšiny cichlíd. Ryby obhajujú teritórium a chránia mladé , vtedy k tomu správaniu nedochádza . Prípad kedy dochádza k tomu správaniu som už popisoval.


Neděle 1.8.2010
RAP

No, přesně jsem je neměřil, ale největší měl cca 12cm a kolik se dožili nevím. Po 2 či 3 letech jsem je prodal. Po celou dobu to byli takoví šašci akvária, tedy mimo doby výtěru. :-)


Neděle 1.8.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Rape :

faktorov ovplyvňujúcich správanie rýb je neúrekom .

Rovnaké skúsenosti ako ja malo viacero chovatelov v rôznych podmienkach a s nepríbuznými rybymi .

Mám na Teba otázku kolko sa u Teba ellioti dožili a aké dorástli velké ?



Neděle 1.8.2010
RAP

Koukám, že se to tady během mé dovolené pěkně rozjelo.
MEPHISTO: Ohledně agresivity konkrétně elliotů jsme spolu už debatovali a dobrali jsme se k tomu, že oba máme rozdílné zkušenosti. Vzhledem k tvým zkušenostem s chovem cichlid bys to měl brát v potaz.
LIBOR: Souhlasím s tebou. A může toho do hry vstupovat více.


Čtvrtek 29.7.2010
LiborSprysl

Připustil bych dvě varianty - choval jsem povětšinou středoamerické cichlidy na velmi měkké vodě a chovám je nyní na poměrně velmi tvrdé vodě....Jejich projevy jsou výrazně velmi odlišné....nebude ta názorová diferenciace tady?


Čtvrtek 29.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Pre p.Hofmann :
100% súhlas.
Ja som len doplnil vašu myšlienku.


Čtvrtek 29.7.2010
rudolf

To Mephistocichlids:
Rád bych upozornil, že o tom, který z druhů dnes řazených do rodu Thorichthys byl popsán historicky jako první, jsem ve své poznámce vůbec nic nepsal. Psal jsem o tom, který druh je typovým druhem rodu Thorichthys – a to je Thorichthys ellioti. Tento údaj nebyl v kartě uveden správně, proto jsem to opravoval.
Historicky „nejstarší“ jsou v rodu Thorichthys dva druhy – kromě T. affinis ještě také T. aureus. Oba tyto druhy popsal Günther v jednom stejném díle v roce 1862 v rodu Heros (tedy jako Heros affinis a Heros aureus). To je ale něco jiného než stanovení typového druhu a v kartě o nějaké chronologii popisu druhů a jejich postupném přeřazování do různých jiných rodů nebylo ani slovo.
Jaroslav Hofmann


Středa 28.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Ja , Vás urážať nebudem .

Z Vašej karty je evidentne jasné , že cichlidám nerozumiete .

Ryby na fotkách sú evidentne mladé a to , že ich máte z Vás chovatela a ani odborníka neurobí .

A týmto ukončujem našu komunikáciu.


Středa 28.7.2010
Danila

Vážený pane, z Vašich kometářů je evidentní, že cichlidám rozumíte.
Zbytek Vašich příspěvků jsou výlevy, které nestojí za pohled.
Pokud chcete doplnit informace, jak jsem Vás žádala, napište.
Pokud si chcete léčit nějaké osobní nedostatky, obraťte se na odborníky.

P.S:Co se týče mých informací o druhu:

Všechny fotografované ryby jsou moje a seznam použité literatury je dole v kartě.


Středa 28.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Za tykanie sa samozrejme ospravedlňujem .

Z Vašej karty je evidentné , že o danom druhu viete len to čo ste sa dočítala na internete . Osobne by som sa nepúšťal do písania o druhu o ktorom dokopy nič neviem .

Ps : ja nie som Mephistocichlid a ani Mephistoscichlid ako uvádzate .


Středa 28.7.2010
Danila

Každá zkušenost či oprava údajů uvedených na kartě, je cenná, ráda bych Vás, Mephistocichlid požádala, zda byste mohl shrnout své poznatky a bohaté zkušenosti do článku a zaslal mi je, zařadím je do karty.

Mám jedinou výhradu - nevzpomínám si, že bych Vám kdy nabízela tykání.


Úterý 27.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

V karte spomínaš nenáročnosť druhu na filtráciu a kvalitu krmiva , ďalší omyl.
Pokial chceš dochovať dlhoveké (spomínaš 15 ročné), krásne vyfarbené a velké ryby tak kvalitná fitrácia a špičkové krmivo je alfa-omega .
Rozoznanie pohlavia je velmi jednoduché , samce majú vysoké mohutné čelo a sú podstatne väčšíe .Mladé ryby spolahlivo rozoznáš výlučne podla uronálneho otvoru : samec má malú dierku ako ranu od špendlíka a samica mesiačik.

Takisto si spomínala medzidruhové kríženie s mekami , ja meeki chovám už viac ako 20 rokov a ellioty cca 14-15 , prakticky ich mám vždy spolu a ešte sa mi to nestalo ani raz , avšak nedá sa to vylúčiť.

Pán Hofmann má pravdu v tom , že druh Meeki nebol popísaný ako prvý zástupca rodu , nebol to ani ellioti . Prvý popísaný druh rodu Thorichthys bol meekam velmi podobný Thorichthys affinis , preto si vela ludí myslí , že prvé boli meeki a dodnes sa tieto druhy miešajú a zamieňajú.


Úterý 27.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Je to velmi induviduálne , ale viac krát sa mi to už stalo u rýb okolo 3 roku .
Spúšťačom bolo väčšinou obdobie neresu a hlavne keď dominantný samec nemal vhodnú , respektíve zrelú samicu .


Úterý 27.7.2010
Danila

Že se mýlím, je absolutně možné:-)
V jakém věku se začne ta agresivita projevovat?


Pondělí 26.7.2010
MEPHISTOCICHLIDS

Danila : Ellioti jsou oproti "mekám" velmi mírná stvoření.

Absolutne sa mýliš . Ellioti sú miernejšie iba do určitého veku , potom sa z nich stávajú agresori a vnútrodruhová agresivita nie raz vyústi do štádia , že dominantný samec zabije ostatných samcov.
U Meeki som to zatial nepozoroval.


Neděle 25.7.2010
Danila

To Rudolf: Díky za upozornění ohledně chybných údajů. Opravím.

White Crow: Ellioti jsou oproti "mekám" velmi mírná stvoření.


Sobota 24.7.2010
rudolf

Upřesnění k taxonomickým informacím:
Typovým druhem (nikoli zástupcem) rodu Thorichthys není T. meeki, nýbrž právě Thorichthys ellioti. Rod Thorichthys byl ustaven v roce 1904, takže jeho typovým druhem (který se stanovuje v rámci popisu nového rodu) nemůže být T. meeki už jen proto, že byl vědecky popsán až v roce 1918, tedy 14 let po ustavení rodu Thorichthys a stanovení jeho typového druhu.
A ještě jen poznámka k formulaci údajů o popisu T. ellioti – popisuje se nový druh (ne typový zástupce), a to na základě exemplářů, které autor popisu vybere do tzv. typové série. Konkrétně v případě T. ellioti tuto typovou sérii tvoří holotyp a 29 paratypů. Ale to jsou údaje, které normální smrtelníky nezajímají;-)
Jaroslav Hofmann


Sobota 24.7.2010
WhiteCrow

Jsou to nádherné ryby. Já měl jen T. meeki. Jaké jsou T.e. povahou? Jsou mírnější než "meeki"?



 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.