A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

Caridina cantonensis Yu, 1938

Kmen: Arthropoda
Třída: Malacostraca
Řád: Decapoda
Čeleď: Atyidae
Rod: Caridina
Ukaž v katalogu »

Správce: skoula
Zobrazeno: 40572x; Aktualizace: 22.12.2010
Vložení komentáře
Vkládat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Středa 26.1.2011
skoula

Předně díky za pochvalu a podporu.

Grade nebo grading, stupně nebo odstupňování. Je zjednodušeně hodnocení vzhledu podle barvy a textury krevetky.

Na konci odchovu jsem se zmínil o křížení. Po pravdě nevěděl jsem kam to přesně umístit, ale sedělo mi to prostě tam na konec. Vlastně máte pravdu Caridina cantonensi je druh zahrnující různé barevné variety. Liší se tedy "jen" v barvě. Proto se mezi sebou budou ochotně křížit. Někdy je to křížení chtěné a někdy nechtěné. Určitě se doporučuje chovat různé variety odděleně.

Neocaridina denticulata je zcela odlišný druh proto mohou být spolu v jedné nádrži.

Imke vypracovala tabulku kde hodnotí křížení podle druhů.

http://www.blue-tiger-shrimp.com/...

Přidám ji i do odkazů.

Mějte se a ať se daří.


Úterý 25.1.2011
malyLibor

Dobrý den, zdravým všechny chovatele a milovníky krevet.
Chtěl bych především poděkovat autorovi za skvělý článek o krevetkách. Jsem naprostý začátečník v chovu krevetek a článek mi moc pomohl.
Co se týká diskuse níže, tak musím říct, že nevím ani, co je grade nebo grading, ale z obsahu jsem pochopil, že je to něco ohledně hodnocení vzhledu. Co však jako biolog vím je, že Caridina cantonensis je jeden druh a má různé barevné variace (odrůdy), je v pořádku, že jsou všechny v jednom článku. Více článků by mělo být, pokud by se jednalo o samostatné biologické druhy. Což mne přivádí k dotazu - jako biolog vím, že samostatné druhy by se mezi sebou neměly křížit. Ale ve skutečnosti to může být trochu jinak - např. křížení kapra s karasem nebo pstruha se sivenem. Jak je to v případě krevetek? Mohu chovat v jedné nádrži krevetky různých druhů? Konkrétně mi jde o druh Caridina cantonensis "Tiger" a Neocaridina denticulata? Můžete mi někdo odpovědět, jak to je? Kříží se spolu?


Úterý 28.12.2010
zvejk

Jasne, na shrimpnow je grading popsany do SSS, ale Silane to psal uz hodne davno.V současné době se ale (asi hlavně kvůli komerci) začíná rozlišovat SSS-mosura bez vzorů na hlavě, nebo s těmi co jsou vidět zvrchu (crown, heart). SSSS pak ty co co jsou vidět z boku. Tedy flower/lightning a pod.
Někdy se ještě odlišuje SSS+ jako ty co mají Crown/heart.

Cela skupina Cantonensis je poněkud nešťastná. Všechny druhy jsou vedeny jako cf. cantonensis tedy "jako" cantonensis. Myslím, že vědci ještě budou muset zapracovat. Každopádně je akvarista.cz jediný server, kde jsem to viděl dohromady :)

http://garnella.pl/...
http://www.shrimpnow.com/...

Ale uznavam že to nejlepsi cesky psany popis co jsem cet. Diky

K drobným nepřesnostem:
Tiger "orange eye"-nebo také blond nevzniká zkřížením blue a normalní, po takové křížení všechny vypadají jako divoké. OE vypadávají z blue protože blue + blue nedává jen blue, ale i právě tyhle blonďáky. Stejně tak dva blond budou mít v potomstvu opět modré.

Když jste u toho výčtu, tak by mohly být zmíněny i varianty black a red tiger.

Neberte prosím tyhle návrhy špatně, je to skvělá práce.


Pondělí 27.12.2010
skoula

Nepresnosti? A konkretne?

SSSS grade jsem jeste nevidel muzete postnout nejaky odkaz na grading guide kde se to resi dost by me to zajimalo.

Dobre to definoval silane na shrimpnow:
Grade SSS (body is white and/or has special head features)

Podle me je sss grade nejvyssi grade ale trebas se mylim.

Kazdy druh vlastni polozku? O tomhle jsme dlouho diskutovali ve skutecnosti jde o jeden druh s ruznymi barevnymi varietami. Proto a myslim ze spravne jsou pod jednim druhem - cantonesis.


Pondělí 27.12.2010
zvejk

Zajímavé, ale jsou tam nepřesnosti.
Například u polisu Mosury - mosura je bile tělo, týká se to tedy děla, ne hlavy. Vzory hlavy se určují většinou až u SSSS. Pak také u Shadow family - je to stejný druh jako CRS, nikoli příbuzný druh, atd.
ale obecně pěkné. Možná by to chtělo udělat pro každý druh vlastní položku v atlasu.


Pondělí 27.12.2010
Chem

Pro Radila: N. denticulata (noveji heteropoda) je jiny druh ze stejne celede. Temer vsechny zname variety N. denticulata jsou obecne mene narocnejsi na chov i odchov nez variety druhu C. cantonensis.


Pondělí 27.12.2010
Radil

Jak moc má s tímto druhem společného "Neocaridina denticulata"?


Neděle 26.12.2010
WhiteCrow

Paráda, takhle nebývají zpracovány ani krevetky v odborných knížkách nebo časopisech. Těším se na další krevetky od Vás i od Jiřího Libuse. Děkuji.

Děkuji i za ty linky, některé jsem vůbec neznal!



 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.