A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

A A A A

Geriavit na vedlejší silnici

Autor článku: Libor Šprysl · 12.9.2007 · Sledovanost: 12749x · Vytisknuto: 2106x
Hodnocení: 5.68/6 (23x) · Odměněn: není

Názory

Přehled všech aktuálních názorů ke všem článkům »
Vložení názoru
Vkládat názory mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Sobota 15.9.2007
To-Chu

V soukromé rovině se mi dostalo názoru, že už podruhé celkem rázně kritizuji něčí snahy, o kterých vlastně nebyla ani řeč a nepřímo tím shazuji i programové cíle ČLA. Jen bych chtěl říct, že za ČLA tady oficiálně nijak nevystupuji. Jako zarytého splendenskáře mě prostě přístup zainteresovaných osob, které jako organizátory velkých a komplexních výstav a také jako úspěšné chovatele takových špeků, jenž bych já neudržel ani při životě, zcela respektuji a uznávám, docela irituje! Takže tak :-)


Čtvrtek 13.9.2007
wels

Souhlasím a hodnotím článek jako vynikající. Moc se mi zamlouvají Liborovy úvahy.To, že jsou na ně reakce kladné i záporné přece zvyšuje jejich krédo. Bylo asi trefeno do trošku bolavého místečka, nebo snad ne? Z jeho příspěvků rozhodně čiší láska k akvaristice a snaha o zlepšení stávajícího stavu.No a určitě duši pohladí zavzpomínání na minulé časy.


Středa 12.9.2007
barky

V tom mojom prispevku mi nejak uslo slovicko "pozval" :-) Takze este raz pozyvam vsetkych a nielen chovatelov ale aj ich samcov Betta splendens, nech sa pridu ukazat :-)


Středa 12.9.2007
mlynar

to Havros: Napsals to velmi dobře a Baselord ti velmi dobře odpověděl. V současné podobě šampionátu se bohužel v poslední době z původních "zadních vrátek" stala brána k soutěži. Na druhou stranu musím s lítostí konstatovat, že chovatelů B.splendens v posledních letech víc naž rapidně ubylo a vícenásobně ubylo i těch, kteří bývali ochotni soutěžit takže současná podoba šampionátu je dnes spíš o tom, podpořit trochou nějakého programu navíc a okořenit veřejnou akci. Vím, kdy se s nakupováním samců do soutěží začínalo a vím také proč, co ale nevím, jesti mám kvůli tomu vraštit čelo a nebo chápavě uznat, že pořádající se tak snaží uvadlou soutěž zachraňovat a zachovat.
Pokud vím, tak v prvních dvou ročnících nikoho ani nenapadlo dávat do soutěže jinou rybku, než odchovanou v české (či německé,slovenské, rakouské, polské)nádrži.

to Sorex: Svatá pravda. I já jsem byl na "koláči" a mám na co zavzpomínat ;o)

to barky: No jen do toho a houšť!

a na závěr: Libore díky, oživení pár vzpomínek vždycky pohladí na duši!


Středa 12.9.2007
barky

Velmi pekny clanok, dobre sa cita, sam mam rovnako velku uctu k starsim ludom - nie len k akvaristom ktori casto dokazu neuveritelne veci, ktore my mladsi oznacujeme niekedy ako nemozne alebo to sa neda :-)

Zaroven by som rad vsetkych, ktorym tak nejak prekaza sucasny sposob posudzovania a hodnotenia Betta splendens na vystavu v Bratislave kde sa po prvykrat v praxi vyskusa standart CLA. Viac na http://klub.akva.sk


Středa 12.9.2007
To-Chu

"A že prý nic neumíme, když naše beťáky poráží třetí, čtvrtá jakost asijských samců, které se nedají prodat v západní Evropě a u nás to stačí."

Dost chabé konstatování na jejich obranu, ve kterém se právě odráží jejich dobová zaostalost v rámci tohohle hobby a následně tak i jejich přístup k této soutěži, kterou se jim tady pro nás mladší povedlo tak zformovat a zprofanovat...
Kdo mě zná, ví jaký mám názor na tuhle ligu pořádanou pod hlavičkou IGL, respektive RGC a jejich standard. ČLA se do toho nemá jak vměšovat. Je to liga o několika kolech založená na dobovém standardu a jejich posuzovatelích, kdy si některé spolky naivně myslí, že se jedná o mistrovství Evropy a taky to tak prezentují. Když jsem se chtěl angažovat a do budoucna se nechat vyškolit jako posuzovatel, tak jsem byl z jejich přístupu a znalostí standardů natolik překvapen, že jsem ztratil jakýkoliv zájem je v tom podporovat a více se v tom angažovat.
A právě ti, co jsou na tomto mistrovství zainteresovaní a stejně tak jsou členy ČLA mají na rozvoji tohohle hobby takový zájem, že vystavují pod hlavičkou zahraničního spolku a když jedou do Německa vystavovat, nepadne z jejich strany jediná zmínka o tom, že mají možnost svézt výstavní kolekce našich chovatelů...
ČLA jako taková má vlastní standard, bude mít vlastní certifikované posuzovatele a ve spolupráci s jinčími spolky se zde již teď formují nové a regulérně organizované výstavy.


Středa 12.9.2007
Crayfish

Krásný článek, pravdivý a nesmírně lidský!
Hodnotím vysoko, též lidsky i v kreditech O;)

Roman Rak


Středa 12.9.2007
SoRex

Jojo, také s nostalgií vzpomínám na perníčky a koláčky paní Švehlové a na krásná odpoledne, při kterých mi bylo mezi těmi starými bardy moc dobře. Ti stříbrovlasí pánové už před půl stoletím dokázali často víc než my nyní. Neměli sice nejmodernější techniku, ale měli trpělivost. Řada současných akvaristů chce mít všechno hned. Ze starých pánů byla vždy cítit pokora, láska a nesmírné zaujetí. Z mladých vypadávají ceny , tabulky, předřadníky a chemie.


Středa 12.9.2007
Havros

Žel bohu podobná praxe "zdomácněla" v mnoha disciplínách našeho konání. Poctivý "blbec" má vždycky cestu velmi trnitou, zatímco mazaný "vychcan" proplouvá životem jen tak lážo plážo. A často díky tomu, že mu to ti poctiví "blbci" velmi usnadňují.
Nerad se sdružuji do jakýchkoli organizací, jsem celkem samorost a nenechám se jen tak někým a něčím jakkoli omezovat, ale myslím, že v takových případech má "profesní" spolek své opodstatnění. Tohle by mohlo, a možná i mělo, být jedním z "programových" cílů ČLA - tedy vymýtit podobné nešvary ze soutěží bettích samců na území ČR. Cesta to jistě nebude jednoduchá, ale jak se říká: "Malý ten, kdo si klade malých cílů!". Myslím, že by se ČLA měla o tyto výstavy začít více zajímat, hodnotit je a třeba jim přidělovat hvězdičky, podle toho jaké poměry na výstavě panují. Pustí si tam podobné "chovatele", o kterých je tu zmínka? Mají rozhodčí patřičnou úroveň? Znají standardy a umí je správně aplikovat v praxi na vystavené ryby? Zároveň by mohla poskytovat vystavovatelům určitý servis, uspořádat pro sudí nějaké školeníčko, brát si záštitu nad obzvláště podařenými soutěžemi atd.
Je to cesta trnitá a dlouhá, ale jinou nevidím. "Chovatelé" se sami od sebe nezmění.

Já vím... kecy, kecy, kecy! Pěkně se to říká, ale kdo to má dělat, že? Ale pak se ptám: "Kvůli čemu tedy asociace vznikají?". Já si vždycky myslel, že právě tohle by mělo být jejich náplní. Možná proto mám k různým asociacím a klubům takovou averzi, protože většinou tuto funkci neplní nebo dělají neco jiného než deklarují.

Prosím... neberte to jako kritiku nebo útok na ČLA. Tu jsem si jen tak vzal do "huby" jako demonstrativní příklad ke svému zamyšlení v souvislosti s bettími samci, protože o nich se tu mluví.

No už jsem toho napsal až až... Myslím, že to bohatě stačí k tomu, aby mě pár lidí pěkně sprdlo :o))


 

AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.