A zase ty Cookies

Používáme na této webové stránce svoje i partnerská soubory cookies. Bez těchto malých textových informací naše stránky nemohou správně fungovat. Klíknutím na OK nám dáte svůj souhlas k jejich ukládání. Odmítnout některá je můžete v nastavení.

OK
Cookies nastavení

Informace ukládaná do cookies vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí blíže vašim potřebám.

Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat.

Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete negativně ovlivnit, jak stránka funguje!

Povolit vše

Nejste přihlášen(a). Chcete-li využívat všechny možnosti, přihlaste se.

V31

Přejít na přehled nádrží návštěvníků
Nádrže:

  aquabox3 » Komentáře a hodnocení

Vložení komentáře a hodnocení
Vkládat komentáře a hodnotit mohou pouze registrovaní uživatelé stránek.
Pátek 3.2.2006
V31

fachman: n. cherry jsem mel jako prvni, koupil jsem je na miga.cz a jsou velke asi 3cm. Ladujou se rasama stejne jako yamato shrimp (caridina japonica). Sice jim rasa chutna, ale nespotrebuji ji jako yamato s., ktery jsou o kousek vetsi.
Co se tyka mnozeni, mam samce a samici, ale jeste se neparili. Z Ostravy nejsem ;]

Pokud bych si mel priste vybrat, tak koupim yamatose a na ruzovy se vyprdnu :) Kazdopadne je to fakt nadherny zviratko.


Pondělí 30.1.2006
PekelniK


Úterý 24.1.2006
fachman

Ahoj,
Jake mas skusenosti s tou Neocaridina sp. Cherry?Nejsi nehodou nekde od Ostravy atd..?Mnozi se ti nebo ne?Zerou rasu?Dik.Akva super.


Sobota 21.1.2006
V31

KarelV: a nejaka doporuceni?

Vyghum: jestli se to povede, tak bych rad jednou nadrz osadil sklenenym prislusenstvim od ADA.
Z techniky co by bylo potreba zlepsit: topeni (kabel uz neni mozny) skryje MM, ext. filtr (aby tam nestrasil) se sklenenou vpusti/vypusti, stabilni davkovac CO2 (tlakova lahev+skleneny difuzor).

K technicke dokonalosti mi chybi asi 10k .]


Pátek 20.1.2006
Vyghum

Soudím, že z této krychle bude jednou pěkné miniakvárium, ale přikládám se k názoru, že v tak malé nádrži by mělo být co nejméně techniky. A když už je nějaká potřeba tak ji umístit mimo akvárium. Tzn. Vyrobit k tomu samostatný vnější filtr, do něj umístit topítko i dávkovač CO2... V nádrži bude jen sání (přepad) do filtru a jeho výtok. Určitě to bude vypadat lépe...
Vyghum


Pátek 20.1.2006
KarelV.

Zatím oceňuji bod za snahu, druhý za trplěivost, třetí za odvahu. Do budoucna to může být snad i lepší.


Středa 18.1.2006
V31

Dik za komentare.

Provedl jsem par uprav v davkovani hnojiva a zvysil hladinu P. Z akvaria jsem dal pryc blackmolky, z duvodu doplneni aktivnejsim stravnikem rasy -> yamato shrimp (caridina japonica). Blackmolly by nemely co zrat. /viz. popis nadrze

Z nove fotky je patrne, ze rostliny jemne zhoustly (eleocharis) a MM se povytahlo. Chystam se ho ostrihat ve vysce, kde zacina ridnout. Rotalu W. jsem odstranil z duvodu totalni stagnace. U glossostigmy pozoruju rust dle mnozstvi nadavkovaneho PMDD.

Fuzz rasa je temer pryc, krevetky s ni pomerne rychle zacvicily. A to i na stoncich eleocharisu. Drzi se pouze v nejvyssich patrech MM a na par stoncich eleocharisu.


Středa 18.1.2006
MRKVINSON

Podle mého názoru je práce s malými nádržemi mnohem náročnější na odbornost akvaristy, než je tomu u nádrží o velkém objemu. Držím palce ať se výsledek co nejvíce povede.....


Pondělí 16.1.2006
Stewe

Tady zatím není co hodnotit. Ještě do prostě není hotové. Překvapuje mě ten vzruch kolem. Sám mám doma něco podobného (15l)a je akva do kterého nemusím vůbec zasahovat. Mám v něm jenom krevety. Jakékoliv ryby to dokážou brzo zaneřádit. Snad jen ty endlerky by se tam hodily. Dát tam Black Molly je docela odvážné. Souhlasím s co nejmenší výměnou vody. Sám měním asi tak půlku jednou za půl roku (voda z hloubkového vrtu splňující požadavky na kojeneckou vodu). Filtrace žádná, bez topení. Z rostlin jenom Anubias var.nana, Monosolenium tenerum a Riccia v neplovoucí formě. Nekrmím. A světe div se funguje to. Pro sledování života krevet ideální. Držím pěsti ať se daří ...


Pátek 13.1.2006
burdal1


Čtvrtek 12.1.2006
p.d.

.. já té techniky mám doma asi tak za 100.000,-Kč a někdy si říkám,že by možná bylo lepší to udělat úplně jednoduše a výsledek by byl možná stejný :-)


Čtvrtek 12.1.2006
V31

Vai:
1) zivocichove tam jsou vylozene jen proto aby plnili nejaky ucel. U takhle male nadrze bych se i bal tam nasadit neco co budu muset krmit (duvod jsem uvedl). Kazdopadne kdyby to bylo mozne, dal bych tam hejno 10ks boraras brigittae.
2) rasa a odpoved na akva.sk -> o rase, ktera je v nadrzi ted, jsem tam jeste nediskutoval mam dojem, ostatni jsou uz pryc (zahada co?).
3) Umistit SAE do tak male nadrze je kravina, to je pravda. Na druhou stranu, kdyz je ji kam prelovit po vyfoceni nadrze, proc ne. Rozdil mezi mym akvariem a akvarii prezentovanymi na AGA je v trvani jejich zivota.

p.d.:
bohuzel se v elektrice prilis nevyznam, takze diy topny kabel, jestli je to mozne, neumim vyrobit a koupe je dost narocna na penize (aspon co jsem videl na netu). Ono vubec to dost stoji na financich. Soucasny setup me vysel komplet (technika/rostliny/ryby/chemie/..) asi na 1800czk.
Veci, ktere bych v soucasnosti udelal jinak, ale nejsou na ne finance jsou topeni do substratu, ADA Amazonia substrat, kvalitnejsi davkovac na CO2 a kvalitnejsi merici technika. Ale to je hudba budoucnosti.


Středa 11.1.2006
p.d.

..když to tak tady čtu,tak si říkám,že tak malé akva a tolik kolem toho rozruchu.Já si myslím a přidávám pár mých názorů a zkušeností,že pro oko by bylo asi opravdu lepší ten filtr a to topení dát pryč a dát tam pouze topný kabel do dna který ti to bez problémů vytopí a ještě to prospěje dnu,filtr bych zde dal asi Eheim 2211 nebo 2213,vstup i výstup bych upravil na tenčí průměr aby nehyzdil akva a určitě by udělal vice práce než ten závěsný který ti tam vhání moc O2 a tím vyhání CO2 a tím kolísá pH ,pokud to nějak neměříš a nereguluješ.Také se přikláním k názoru,že každá rostlina se po čase rozroste a pokud to nebudeš pořád upravovat tak stejně z toho bude jedna velká houština.Ryby bych tam dal asi ty Razbory a na řasu Krevetky to by bylo asi taky lepším než tam mít více druhu po 1 kousku.Ale je to jen můj z mnoha názorů a nechci nijak měnit nebo zasahovat do tvého scénáře.Myslím si ,že každý má svoji představu o tom jak by to mělo vypadat a fungovat a jen čas ukáže jestli se v něčem nemílil.Ať se ti daří a těším se na další foto.


Středa 11.1.2006
Vai

Druhy ryb vhodnější do miniakvárií - místo větších velikostí dorůstajících Black Moll např. drobné druhy jiných živorodek (také se živících řasami - nejen!): Phalloceros caudimaculatus reticulatus - živorodka kropenatá (dřívě běžná, nyní vzácná, ale snese či spíše vyžaduje nižší teploty = není nutné dojem kazící topítko), paví očka "endlerky" nebo snadněji sehnatelné menší chovatelské formy plat Xiphophorus maculatus.
Z kaprovitých rybek např. razbory: Trigonostigma heteromorpha, Trigonostigma espei nebude problém sehnat, miniaturní druhy rodu Boraras běžné nejsou. Tetrovitých ryb dorůstajících malých rozměrů do 3-4 cm se najde také dost. Připomínám, že to však nejsou biologičtí "vysavači" řas, takže se ke tvému záměru možná nehodí a než od každého druhu jeden osamocený kousek, alespoň minimálně 2 kusy jednoho druhu, raději i více.

K Micranthemum micranthemoides a i k dalším stonkovým rostlinám přidávám to, že není 100% pravdou, pokud se nadměrně přidá na intenzitě osvětlení, tak budou mezipatra mezi stonky podstatně menší, hustější, výsledný dojem bude jen částečný. Docílí se toho, že rostlina zintenzivní svůj růst k hladině, kde růstové vrcholy jsou logicky vždy nejhustější, avšak dříve narostlá stonková část se vždy více či méně protáhne. Tedy intenzivní svícení nerovná se nízká frekvence stříhání.
100% však platí intenzívní svícení + nadbytek živin = problém s uvedenou zelenou stélkatou řasou i dalšímy druhy. Ostatně dostatek odpovědí k tvému problému s řasou jsi dostal na jiném zahraničním fóru u našich východních sousedů - www.akva.sk

P.S Pro srovnání s touto prezentací jsem si prohlížel prezentace miniakvárií na AGA 2004 Aquascaping Contest, jsou tam jinak pěkné ukázky, jak, podotýkám dočasně, vytvořit pěknou pastvu pro oči, ale zarazila mě opravdu zvrhlost umístit do 28 litrů mimo další ryby také Crossocheilus siamensis, a to u jednoho velmi známého a napodobovaného autora podvodních iluzí.


Středa 11.1.2006
V31

eh.. wtf??

---------
baselord: urcite, sam jsem na to zvedavy :)


Středa 11.1.2006
To-Chu

Tak to jo. Já nečetl popis... Časem rozhodně dodej další fotky.


Středa 11.1.2006
V31

baselord: to je CO2

Vai:
1) nemohu si nedovolit to zminit, kdyz tak pusobi
2) prosim napis mi sem ty druhy. Kdyz budou lepsi, treba je vymenim.
3) Prutok neznam. Vyrobce uvadi 380L/ha a ja ho brzdim specialne filtracnimi naplnemi, aby v nadrzi nebyl 'vitr'.. Jestli jako priklad staci: pokud dojde k zakaleni nadrze, po zapntui filtru je voda behem 20 minut bez necistot. Objem filtru je opravdu velky, sam jsem se divil.
4) Fuzz rasa neni ruducha. Fuzz rasa vypada takto: http://www.aquaticscape.com/...
ruducha vypada takto:
http://planta.aquariana.cz/...

Vypichnu podstatnou cast z clanku o ni:
Considered normal. Easily controlled with algae eaters such as black mollies, Otocinclus, Peckoltia and siamese algae eaters.


Středa 11.1.2006
Vai

Začnu od konce: Opět si neodpouštíš v posledním slovu na závěr rýpnutí do vysloveného názoru, mylnou narážkou na domnělý věk, viz také předchozí komentář u mé prezentace.

Popis jsem si přečetl důkladně a za tvrzením o trápení, minimálně těch 2 jednotlivých ryb, držených osamoceně, si stojím. O jejich výhradní býložravosti se bohužel dosti mýlíš. Dovedu si představit jiné vhodnější druhy pro trvalejší chov v tomto miniaturním prostředí, či alespoň občasné střídmé zpestření jejich jednotvárně chudého jídelníčku podáním minima např. mraženého planktonu.

Nechápu proč se bráníš přiměřené výměně vody, byť třeba jen menšího množství než malého, zato častěji. Nevím jestli tento filtr má opravdu takový objem (1-1,5l), aby to při občasném čištění postačovalo. Neuvádíš na jaký je u něj nastavený průtok, ale výskyt zřejmě ruduchy (jak uvádíš Fuzz řasy) svědčí o přehnojení živinami spolu s nadměrně silným prouděním vody vzledem k velikosti nádržky.



Středa 11.1.2006
To-Chu

Když to máš tak promyšleny, tak proč tam máš vzduchování?


Úterý 10.1.2006
V31

Vezmu to poporade:
Jak sis jiste vsimnul, pouzita technika je tam z duvodu, ze akvarium neni plne zarostle, ze neni ve finalni podobe. Pak by to byla jiste chyba. Pokud ti na samotne akvarium kazi vyhled pouzita technika, pak mi prosim navrhni reseni, jak ji jeste vice schovat. V soucasnem stavu je nainstalovana co nejusporneji.

Dalsi co je potreba si uvedomit, tohle neni nadrz pro vystavni ucely. Je to akvarium uplatnujici me poznatky o aquascapingu a provozu mensich nadrzi, vychazejici z mnohalete zkusenosti. Pred kompletnim rescapem nadrz fungovala 1 rok i s zivocichy a krome vyskytu Fuzz rasy jsem s ni nemel problem.

Zminil jsi zivocichy a nejake trapeni hladem. Mno, pokud by sis precetl vypis, dosel bys k tomu, ze nadrz obyvaji vyhradne bylozravci, kterym rasa, ktera se mi tam dela (Fuzz), naramne chutna. Beru je jako biologicky likvidator rasy. Jejich nasazeni jsem konzultoval nejen s knihami a netem, ale i dalsimi lidmi z Cech a zahranici.

Z vlastni zkusenosti vim, ze vymena vody je samozrejme nutna, ale ne u takhle male nadrze. Kazdy drobny zasah je v takovemto prostoru explozi. Navic, coz si asi neuvedomujes, k jistym ztratam vody dochazi pri cisteni filtru (~1-1.5L). Nazyvat to vymenou vody by bylo dost nepresne. Jestli mas zajem, muzu ti poskytnout x linku na nadrze, ktere funguji na podobnem principu jako je moje a jsou stejne velke - chemie pouze jako hnojivo a pouze s kontrolovanym obsahem, zbytek prirodni cesta.

Je mi to blby, ale to co rikas, je obhajoba placani do vody, ktere jsem ti schopen vyvratit a prebit vlastnimi zkusenostmi.

PS: tvoje posledni veta zni jak od maleho kluka "Tahleta prezentace by tam bohužel příliš nezabodovala." Zrejme znas nazor vsech a tak ho muzes shrnout a vyslovit za ostatni. Timto ti dekuji za konstruktivni kritiku a tesim se na dalsi plodne hodnoceni.

----
Grem: Diky za hodnoceni. Snad to vyroste do podoby, kterou mam nastavenou v hlave :)
Inspirace vychazi odtud: http://www.akwarium.org/...
pouze je prevedena na moji osobni vizi.


 


AKVARISTA.cz - vše o akvaristice, vše pro akvaristy. ISSN 1801-0504

Copyright © 1999 - 2024 Pavel Mžourek, příp. jiní uvedení autoři.

Převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování obsahu je bez písemného souhlasu autorů zakázáno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.